Gleemaraton/bemärkelsedagsfirande

Jag klev av bussen på Laxgatan i svartöstan och gick mot Tildes hus. Då kommer alla de andra (plus Tilde) och smyger i snön. De pratar inte med mig och tar fram en bobb. Jag förstår absolut ingenting. Sen började de tjoa och ropa och trycker ner mig på bobben, säger att jag ska blunda det hårdaste jag kan och sedan bär det av...

Vi far fram och tillbaka och jag har ingen aning om vart vi är. Tillslut stannar vi och jag får kliva av, vi går in i ett rum. Sen är det ett två tre titta! Jag tittar och ser ett jättefint färgglatt rum med ballonger och cerpentiner och godis och presenter. Och glada ansikten. Det stod GRATTIS LINNEA i glittriga bokstäver i papper på väggen, så himla fint. Jag som tänkte att det skulle vara ett helt vanligt maraton.
På bordet låg bland annat ett Johnny Depp paket, inte helt fel! Visar innehållet senare.
Men om vi återgår till Glee kan jag ju säga att jag var utklädd till Emma och hade Tildes fina skor på mig.
Saga var Quinn i sin fina cheerleadingdräkt.
Ludvig var Artie, fast utan rullstol.
Tilde var Rachel, fast hon såg nästan lika dan ut som vanligt.
Och Stina var Tina och fick lite lila hår.
Efter lite paketöppning blev vi hungriga och beställde pizza, men vi kunde inte bestämma oss. Så de på Carlsson fick göra en överraskningspizza åt oss!
Jag var pepp på pizza!
Tyvärr blev det tonfisk, men det gjorde inte så mycket för vi hade en stor Hawaii också.
När vi ätit oss mätta smög vi in i ett mysigt rum.
Där fanns en projektor.
Vi satte oss till rätta bland täcken och kuddar. Bo fick såklart också vara med.
Så låg vi där och kollade på Glee. Runt två städade vi och begav oss till Tilde, där låg vi i en stor säng och såg lite till. Sen blev det morgon och då blev det Glee, fil med björnbär och mackor till frukost. Så himla bra kväll. Och natt och morgon. Ni är för för för fina mina vänner. Puss puss puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0