TILLSAMMANSTURNÉN 2011

Första stoppet i Kalix, påväg till lite lunch.
Hej hej.
Denna bilden kan ungefär beskriva vilken humor människorna har. Detta är i Haparanda.
Nyklarna på Cape East var lite extra speciella!
Linnéa bodde jag med där.
Fast hon läste mest hela tiden.
Här är fina Frida.
Här är det Ikea-stol-monterar-tävling.
Martin blev klar först och var rätt stolt över det.
Gustav kämpade på men var fortfarande glad.
Patrik där emot kämpade också på men var mycket frustrerad så han gömde Gustavs stolsits. Vissa gör allt för att vinna. Sedan uppmanade Patrik alla om att han ville sitta på sin egen stol eftersom att den enligt honom var stabilast ihopmonterad. Fast det trodde inte vi efter alla sparkar den fått.
Lovisa.
Martin visade sina rockringsskills i Jokkmokk.
Här fikar vi tjejer och Ingela i Gällivare, tror jag. Vi pratade om pojkar och annat trevligt.
Middag i Gällivare. Det var Hockey och vissa var väldigt intresserade. Tillexempel Patrik och Johan.
Andra inte, som Lovisa och Frida. Vi och Linnéa mest bara fnittrade och planerade en hyllningssång. Den får ni se senare.
Om allt är i ordning före föreställningen är det ungefär såhär bakom scenen.
Man börjar fixa sig.
Och Martin knasar sig.
Efter föreställningen börjar man plocka ihop.
Och knyta kablar.
Och sen rullar man in allt i teknikbilen.
Det var rätt trevligt att slippa skollunchen i två veckor.
Här myser vi på hotellrummet i Arjeplog, med Fridas Macbook (!<3)

Vi ville fika. Så vi frågade i reseptionern om något trevligt ställe men det fanns ingenting! Det närmaste vi kom var frasses så vi gick dit. Såg att de både hade varm choklad och muffins så det gick väl ann, och så hade de gjort fint med ljusslingor och så. Men nähä! Inga muffins och ingen choklad. Kaffe har de i Arjeplog, inget annat. Fast det slutade ändå rätt bra. Vi köpte fika och mjölk på konsum och gick till hotellrummet istället.
Arjeplog 07.30.
Det blev väldigt mycket mini-buss åkande.
Då sov vi mest.
Sista piff inför föreställning i Älvsbyn.
Skurk Patrik, Häxan Anna, Kung Johan, Fen Rose-Marie.
Martin (förövrigt ljudtekniker) gömde sig i bagageluckan, eftersom att han inte fick plats i bilen.
Där busade han med min kamera.
Och tog busiga bilder på mig.
Frida var övertrött. Jag hoppas du bjuder på den där Frida ;)
Så blev det lördag och Boden och jag fyllde femton! Då fick jag blommor på scenen, det var fint av dem <3
Dagens föreställning gick mycket bra med tanke på att Linnéa (som var sjuk) inte kunde vara med. Vi gick snabbt igenom vem som skulle ta hennes repliker och så bara gjorde vi det. Johan fick ta min plats som jägare, han var jätteduktig. Å vi är så proffsiga! Alla bara kramades efteråt. Och så hade Rose-Marie bakat en värlsfin korv-tårta! (Blommig falukorv är en av låtarna som är med om ni undrar) Det är den enda slags korv jag äter.
Hej hej hej här är vi och vi är superglada och det är lite sorgligt att vi inte kommer träffas, men det kommer vi någon annan gång. Det vet jag. Anna var tyvärr tvungen att gå och Linnéa var ju sjuk och Ingela tog bilden, men annars är vi alla. Eller Gustav spelade piano första veckan och Rose-Marie andra, nu tror jag allt har fallit på plats. 

Detta har jag konstaterat under dessa två veckor:
Skogen är grå.
Man har roligare i Finland.
Människor som ser lite tråkiga ut kan vara jätteroliga.
Patrik Fällman, Martin Olsson och Frida Norén är nog på top fem av de roligaste peronerna jag känner.
Norrbotten är vackert.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är nu himla underbar du, Linnea Landström :-)

2011-02-09 @ 21:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0