ni vet hur mycket jag tycker om listor. här är en om sommaren.

I sommar ska jag: mest leva livet i Göteborg och Stockholm. Men i augusti kommer jag tillbaka till mitt älskade norrbotten där jag ska jobba lite, lyssna på de bästa atristerna och vara med de underbaraste vännerna!

Bästa med sommaren är: att man är ledig och kan göra vad man vill, än så länge i alla fall. Och ljuset.

Sämsta med sommaren är: mygg.

Bästa sommarsysslan: att ha spontan picknick på kvällen och sedan bada mitt i natten fast det känns som morgon.

(tumblr)
Ultimata sommarklädseln: är jättesvår. Men ljusgult och prickar i alla fall.

Finaste sommarminne: finns det många av. Men jag tar nog ett 2009 då vi repade massa sånger inför uppträdanden på Luleåkalaset. Jag cyklade dit i min blommiga klänning kommer jag ihåg. Sen sjöng vi för fullt och på rasterna gick jag, Linnéa och Lovisa ut och gungade. Sen cyklade jag hem i min blommiga klänning igen.

Drömsommarresan:
är lite klurig. Skulle sagt Paris men det är mer vår eller höst. Men kanske London, då kan man sitta i alla gigantiska parker och äta marmeladmackor. Eller gå promenader bland alla fina hus.
me and my friend Tilly before Wireless festival on saturday aw
(jack)
Bästa platsen på sommaren: är Göteborgs skärgård. Lukten av tång och ingen jobbig sand utan solvarma klippor under barafota fötter.

Morgondagens sommarsysslor: är att träffa min finaste vän Tilde-ristin som jag inte träffat på evigheter och sedan ta tåget till Göteborg. Bra sysslor tycker jag.

Bästa sommardoften:
är solkräm och nyklippt gräs.

På midsommar: var jag i Säivisnäs med familj i min farmors gamla stuga. Det ligger i skärgården mellan Kalix och Haparanda, hur fint som helst. Där åt jag massa jordgubbar och ostmackor med fikonmarmelad på. Hängde också på den lilla lilla stranden och tittade på vindkraftverken och blev åtta år igen.
(säivisnäs)
Godaste glassorten: är Italienks polka och pistagenöt, för gott!

Om jag var en blomma skulle jag vara: Linnéa. Antagligen för att jag heter det tänkter ni men faktiskt, ja. Linnéa. De är små och sköra men så många så de blir starka tillsammans. 

Bästa sommaren hittills: Förra, 2010 måste jag säga. Första sommaren med mina nu allra bästa vänner. Sen såg jag rätt mycket av världen också. Världen är fin.

Den här sommaren kommer bli: den bästa på länge!
Listan kommer från Pauline.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej linnea klänningen är från asos :) snor denna lista förresten och du skriver jättefina komentarer på min blogg som jag blir glad av :)

2011-07-07 @ 18:58:11
URL: http://emmamatilda.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0