Umeå, vårens stad enligt mig.

Vi satte oss till rätta på bussen som gick noll sju tio från Luleå.
Åt geléhjärtan.
Kollade ut genom fönster.
Alla tre var jättepepp och log med tänderna mest hela tiden!
Och jag hade min nya klänning som bara gjorde mig ännu gladare!
Efter fyra timmar kom vi fram, såhär såg jag och Tilde ut.
I Umeå var det jättesoligt och jätteblåsigt. Och alla cyklade, vilket var fint och vårigt.
Där fanns lite roliga snöskulpturer.
Först besökte vi Röda korset, jag kollade mest på skor.
Vi hittade inget så vi gick vidare.
Då hittade vi lite köpcenter med små, trevliga, våriga butiker.
Jag köpte mina efterlängtade underbara rosa converse och var megaglad över det!
Men den absolut bästa affären var Rut m.fl. Vi blev alldeles lyriska. Där hittade jag de mest underbara tre kläderplaggen som ni ska få se sen. Fast för att kunna köpa dem behövs ju pengar och eftersom att min bank är lite dum i huvudet var jag tvungen att lämna tillbaka skorna, men jag ska köpa dem i Luleå så fort jag kan.
För kläderna gjorde oss tusen gånger gladare än skorna. Tilde och Stina köpte också världsfina saker.
På stan delade de ut gratis Keso-mellanmål. Det tyckte Tilde var extra roligt eftersom att hon älskar älskar älskar keso.
Det blev lunch-middag på Max. Här är min mumsiga kycklingburgare.
Sen gick vi omkring lite till tills vi blev lite hungriga igen. Oj vad vi gick i Umeå.
Då satte vi oss på NK, som våra föräldrar nästan tvingade oss att gå på, för att de hade fikat där när de var unga.
Där åt jag en riktigt lyxig morotskaka.
Tilde och Stina sa massa ord på baklänges-språket som jag försökte komma på vad de betydde.
Men det gick inte så bra för jag skrattade mest.
Det här var nog en av de knäppaste idéer ni har kommit på:
"Linnea, ska du följa med till Umeå över dagen i morgon?"
"Men vad ska vi göra i Umeå?"
"Tja, vi vet inte riktigt. Shoppa och fika, typ"

Jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: tilde

åååååååå bästa dagen! halvdör av att kolla på bilderna, wii

2011-03-04 @ 16:17:09
URL: http://unicornia.blogg.se/
Postat av: josefin

haha, åh, så himla bra att bara fara iväg sådär! och umeå såg ju riktigt fint ut genom din kamera =)

2011-03-05 @ 18:17:40
URL: http://singinglalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0