cirkus ett dygn göteborg.

Började lördagen med tågfrukost och korsord tillsammans med mamma och pappa och en tågkamrat som råkade sätta sig vid vårt bord. Han var trollkarl och musiker och danslärare och vegeterian med töjning i ena örat. För ett år sedan hade han fått diagnosen ADHD men det märktes inte alls. Han brydde sig inte så mycket om det, var mest facinerad över att alla inte tänkte som han, som han hade trott i trettiotvå år. Det visade sig också att han för många år sedan varit ihop med min gamla sångpedagog. Älskar tågkamrater. Det är nästan det bästa med tåg.
Vid tolv var vi framme i göteborg!
Träffade min storasyster och tillsammans åt hela familjen vegetarisk buffé på Andrum (som vår tågkamrat tipsat om) Från mitt fönster såg jag en varg, eller egentligen hund men man kan ju alltid låtsas.
Jag hade tydligen väldigt mycket att prata om.
På gatan var det en demostration mot djurplågeri. Bra och viktigt.
Sen gick vi lite på stan. Jag köpte ju jeansen och Sofia den finaste röda kappan.
Kikade in på Beyond Retro också men hittade inget. Synd att alla gamla stickade tröjor alltid ska vara så stickiga.
Sen tog vi bussen till göteborgsförorten.
För där bor hon, fröken syster.
Puss.
Ljusslingor i badrummet.
Vi gjorde oss fina. Det var ju sextioårsfest för tusan.
Min lilla familj. Jag ser överexalterad ut och Sofia ser ut som en minimänniska.
Fotade inget på festen. Fotade dock dag två. Vi vaknade och alla utom jag var lite bakis, ytterst lite.
Idag var det sol över hustaken.
Vill verkligen bo här.
Ett stycke badrum.
Frukost.
Glad.
Gulliga. Buster och lillasyster-buster. De hade längtat efter varandra och myste på.
Tog vårt pick och pack och sa hejdå lägenheten.
Ut i hösten.
Gick lite mer på stan. Tittade lite på en julig kör, å julen <3
Lunch på espresso house. Mozzarella/kyckling-macka och chailatte.

Sen tog jag, far och mor X200 till centralen i Stockholm (där jag förresten såg Paulina och Emelie från True Talent, de såg stressade och rätt okända ut som alla andra på centralen) Hoppade sedan på älskade norrlandståget och for hem.

Kommentarer
Postat av: tilde

ofta burran har en syrra? omg

2011-11-23 @ 22:58:17
URL: http://unicornia.blogg.se/
Postat av: ebba

hihi ja det blir nog jättebra. Det ser ut som att du gillar göteborg vilket jag också gör, jättemycket! Ska jag lägga till dig på facebook? det är lite lättare att skriva till varandra där.

2011-11-24 @ 08:04:13
URL: http://flyttfaglar.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Vilken fin gbg trip det verkar ha varit :D

2011-12-04 @ 21:59:25
URL: http://byizabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0