lite jobb.

Hello. Jag tänkte berätta lite om vad jag har gjort igår och idag via min plus Filips mobilkamera. Älskar kvalitén men så är det ibland, hey ho let´s go!
Soundcheck för Turistforum.
Massa människor som jobbar med turism träffas två dagar för olika föreläsningar och seminarier. Kattis Ahlström var moderator, eller typ programledare om man vill översätta det så. Vi var underhållning.
Så här tjusiga var vi minsann med högklackat och finklänningar som vi dessutom bytte mellan varje låt.
Logehäng med Filip. Var cirkus en halvtimme slash timme mellan varje låt.
In action.
Lunch! Inte helt fel att äta på Stadshotellet kan jag ju säga. Just det, det hela höll till i Festivitetssalen som ligger där. På bilden är förresten Sofia, Frida och Erik.
Sen var det slut, vi tog vårt pick och pack och begav oss till Stuk som ligger vid Universitetet. Då var vi trötta och less efter det sämsta genrep jag någonsin gjort, showen var en liknande version av Jazzbacillen. Men sen peppade vi som satan. Pratade lite med Lisa Miskovsky som var vårt förband, haha. Blev lite nervös, lyssnade jättemycket på henne förut och då var hon bara som en av alla andra på Spotify och sen bara står man där och pratar. Hon var i alla fall supertrevlig och inte alls dryg.
Logen på Stuk.
Vi gick och minglade med alla gäster och log mest hela tiden mot halvfulla kvinnor som sa att vi var fantastiska, det är ju alltid trevligt.
Sen var det middag, lagad av norrbottens bästa kock. En plats på den här middagen kostar ett tusen tvåhundra kronor, helt stört. Ni får själva fråga om menyn, det var för många krångliga ord jag inte orkar skriva här. Det smakade riktigt dyrt i alla fall.
Mitt i middagen hade vi föreställning och det gick hur bra som helst. Oj vad de tyckte om oss. Fick ett nytt gig redan tio minuter efter vi var klara.
Sen var det efterrätt som man dog av och sen dog man lite mer av trötthet och for till Lovisa för att sova.
Fredag. Soundcheck igen.
In action igen.
Och sen var det slut. Allsköns Orkester som vi heter nu för tiden gjorde succé.

Kommentarer
Postat av: filip lundgren

Det är så kul att arbeta med alla er grymma människor! Längtar redan till nästa.



Min melodica kostade 495 kronor men eftersom att vi har världens bästa musikaffär här i stan som jag är stammis på så fick jag den lite billigare, hehehe. Men ungefär där omkring :-)

2011-10-29 @ 11:37:16
URL: http://filiplu.blogg.se/
Postat av: filip lundgren

Förresten, jag snor den bilden för jag vill ha en ny profilbild till Facebook. Heheh, tack i förskott!

2011-10-29 @ 15:45:35
URL: http://filiplu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0