allt mellan ellen, fem år och elias, elva år.

igårkväll kom jag hem från lägret.
jag har gett ut gitarrlektioner, hittat världens gulligaste tremänning och sjungt med tillhörande rörelser. jag har visat små pojkhänder hur man fingervirkar, sett de små händerna pyssla med ringar, armband och halsband, sett små flickhänder hålla i för stora hammare och spika bräder med all sin kraft. jag har sett trötta ögonlock och uppmärksamma öron som lyssnat till godnattsagan narnia för att sen krypa ner i sovsäcken klockan tio på kvällen bland lätta men djupa andetag runt omkring en. jag har känt lätta huvuden och honungslent hår mot revbenen och lyssnat och lyssnat och lyssnat på "kan du gissa vad jag gör nu?" och "titta linnea, titta nu!" gång på gång. jag har hällt upp röd och gul saft i platsglas, umgåtts med vänner bestående av de andra unga ledarna och lärt mig nästan alla de tjugosju namnen utantill.
det var ett fint läger.

Kommentarer
Postat av: filip

Svar: Å nej du kom på att det var dig jag lyssnade på. Jag som var så himla diskret med att skriva det, du sa ju att jag inte fick. Ses imorn!

2012-08-18 @ 01:48:46
URL: http://filiplu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0