helgen vecka fyrtioåtta.

fredag.
sjöng jazz och musikal på sånglektionen, hade högläsning av selma lagerlöfs verk på svenskan samt var arg på koldioxidutsläpp på nk-provet. hjälpte världens bästa elevråd att julpynta samt dansade en misslyckad vals med jonas i fiket.
när klockan slagit tre mötte jag upp paulina, vi köpte ett kilo godis plus glass och satte oss på bussen till mig. lagade pasta med tomatsås till middag och hade det jättebra. efter ett tag dök lovisa och filip upp, vi spelade alias tre gånger och åt godis och pratade sunt och strunt i soffan.
när klockan slog ett sa våra alias/godis/pratgäster hejdå och jag och pauibabe skedade hela natten.
lördag.
vi invigde december med att äta glass till frukost farmför greve holm för att sedan åka till skolan där det var öppet hus. jag och mina spetsisar spelade och det gick så bra och jag var så stolt och rörd.
efter det bar det av till kulturskolan för ett sista rep inför adventskonserten och alla var glada.
hann fika med lovisa och köpa sammetströja innan jag tog bussen till saga där det både bjöds på vegetarisk lasagne, sherlock holmes-maraton samt fint häng med ludvig, fred, jonathan plus älskade älskade familjen wallerström såklart.
söndag.
tog på mig vintermössan och promenerade till kulturens hus där det äntligen blivit dags för adventskonserten. repade, maxade med violinister och trumpetare för att sedan ha konsert för stora salen och det var ba så mycket kärlek.
ikväll är jag LEDIG och imorgon är jag nästan LEDIG och det är nog det bästa som kan hända mig nu.
och glad första advent snart snart snart är det jul.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0