sommarplaner.

♥ På fredag är det midsommar och det kommer firas i Jonathans stuga på en ö med honom, emma, gustav och johannes. Vi tänkter ha blommor i håret och somna på morgonen. Så peppad!
♥ På måndag hoppar jag på tåget till borlänge och upplever en vecka peace and love och bor i ett tält med emma och hennes vän moa med tältgrannar som består av ännu fler gällivareflickor. Tänker leva på konserver och gå på så många konserter att jag inte kommer klara av att höra en ton på minst en vecka efter. Så extremt peppad!
♥ På söndagen lämnar jag borlänge och tar tåget till göteborg och min underbara mormor på landet. Har till och med fått egen nyckel. Är där i hela tio dagar, alltså från första till tionde juli. Åh, ser fram emot att plocka körsbär i trädgården, ha picknick på blomstermåla och cykla till jungfruviken för att sola på varma klippor. Västkusten västkusten. Kommer självfallet besöka centrum också, så om någon av er befinner er där i kring de där dagarna i juli så får ni hemskt gärna höra av er ([email protected]) så kan vi dricka kaffe på järntorget och hänga på arkaden (beyond retro + topshop).
♥ Efter mina dagar hos mormor hoppar jag på tåget mot stockholm. Där stannar jag till den femtonde juli och tiden kommer spenderas med en av mina gudomligt fina kusiner yrsa. Vi tänkte ta bussen till hennes stuga på singö för att kanske läsa böcker i hängmattan och såklart gå drottninggatan upp och ner och så får hon visa mig alla hemliga secondhandbutiker på söder. Kommer bli sååå jättejättebra och fint.
♥ Tar tåget igen (älskar sj så var inte så taskiga, de gör faktiskt så gott de kan och har alltid trevlig personal) hem till norrbotten , kanske spenderar någon natt i sagas stuga men annars tänkte jag väl mest grilla (och äta) majs och sparris med massa smör och salt och prata hemligheter på svartöberget om nätterna. 
♥ Den tjugotredje juli börjar jag jobba vilket faktiskt kommer bli roligt. Ska vara ungdomsledare på ett Musik -och Kulturkollo för barn och ungdomar och första veckan ska vi planera, träna in låtar, stämmor osv. Kommer eventuellt medverka i en barnföreställning också, kommer bli så roligt! Andra veckan är kollovecka med workshops och massa annat roligt! Vi kommer vara på vallen mellan luleå och piteå. Det blir sedan uppträdande på luleåkalaset fredag den tredje augusti och dagen efter, alltså lördagen. 
♥ Efter hela kalaset åker jag med mamma och pappa till fjällen, saltoluokta där min syster jobbar denna sommar. Hoppas hoppas hoppas tilde också kommer vara där då eftersom de har stuga i samebyn (?) som ligger där. Under de dagarna kommer jag väl mest titta på renar, fräsa åt lämlar, köpa samiska hantverk och gömma mig i sofias halsgrop och prata om allt som är jobbigt även fast det är sommar och midnattssol. 
♥ Åker tillbaka till luleå på obestämd tid men i alla fall så jag kommer till musikens makt som alltid är mycket roligare än luleåkalaset. Musikens makt som är helt gratis och alkohol/drogfritt på gültza med lokalartister plus markus krunegård och little marbles, kommer bli så bra!
♥ Två dagar efter är sommarlovet slut och min fantastiska höst på musik spets börjar. 

Kommentarer
Postat av: Josefin

kom trot eller ej in på musikaakademien i strömbäck!!! så där hamnar jag i en klass med 8 damer till och 9 herrar, så spännande och konstigt att jag knappt tror det är på riktigt! ahhh!!!

Svar: åååååå vad roligt!!!!!!!!!!! gud så coolt. GRATTIS!!
Linnea

2012-06-20 @ 23:34:57
URL: http://apelsinjos.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hej du! Det där låter helt sjukt fantastiskt! Och hoppas att du får tid att träffa mig lite i Stockholm, under den tiden hade jag nämligen tänkt bygga en mega koja på min tomt men min syster och lagom mycket annat folk och du får gärna hjälpa till.
Akta dig för fulla 15åringar från Stockholm på peace, dom är det värsta man kan hänga med men allt folk från resten av Sverige tror jag är awesome.
Hoppas du får det SJUKT fint nu i sommar! Puss

Svar: å ja det låter jättebra! puss puss puss (peace var fantastiskt och jag höll mig borta från fulla 15åringar från stockholm)
Linnea

2012-06-22 @ 00:10:17
URL: http://Barfotabarnet.wordpress.com
Postat av: stina

hej lilly jag saknar dig sa himmelskt mycket, puss puss <3 <3 <3 3 3 <3

Svar: men åhh dumman saknar dig meeee <333333
Linnea

2012-06-22 @ 20:58:41
Postat av: Agnes

hej din sommar verkar ok.

Svar: jo den är ok
Linnea

2012-06-29 @ 15:34:51
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0