du och jag håller andan och håller händer i språnget. det är inte så långt hem.

ja nu får det bli ett musikinlägg pga länge sedan och att jag är så himla enformig på det här stället.
 
i torsdags var det musikuppspel med alla estetettor, hade feber men försökte vara glad ändå. sjöng 999 med filip och min fina spetsgrupp spelade och magin ba bang bang paow paow och jag blev så lycklig.
det går bra för tree things nu, får gig och så och det är ju alltid roligt. vi ska försöka börja skriva eget snart och jag hoppas så innerligt att det kommer bli bra.
på sånglektionerna sjunger jag musikal och känner mig som en liten liten fågel som inte kan så mycket men det brukar ju gå bättre om man tränar. snart är det "sångredovisning" för alla sånglärare och jag känner ungefär skjut mig inför det.
från och med tjugoandra november kommer jag fyra torsdagar framåt vara på en musikkurs med upsweden. den är endast för kvinnliga musiker där det kommer vara workshops om låtskriveri, att spela tillsammans och att spela in i studio, lär ju bli jätteroligt och väldigt lärorikt. 
jag ska se first aid kit i min stad i januari. peppen börjar precis nu på pricken.
när jag får tid över plinkar jag på pianot dag som natt och skriver och stryker för och svär oftast men ibland lyckas jag skriva en halv låt i alla fall, alltid något. 
här kommer mest lyssnade:
Låt Bob Hund - Lögndetektorn
EP Tomas Bäcklund - Knäsvag & Sjuk
Album Lykke Li - Youth Novels
 
nu blev jag hungrig så vi slutar där. puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0