älskade göteborg hösten tjugohundratolv.

åkte tåg från norr till söder.
och kom fram till min syster, här bor hon.
weekday vintage.
hittade klänningen jag vill ha minibröllop i på beyond retro. köpte den dock inte efter många om och men.
eftersom det var kulturnatta i göteborg hängde jag på min systers skola där det hände roliga grejer.
till exempel var det massa musik överallt. detta är en grupp elever som skapar ljud, ashäftigt.
sluggo swärds orkester! progg på tvåtusentalet av elever från bland annat musik- och teaterutbildningen. gah det var så bra, bäst var låten om gratis kollektivtrafik. 
dagen efter var det lördag och vi åt frukost.
godmorgon sofia.
åkte till järntorgets bästa café.
serverar nästan bara vegmat, det är intrett som en mysig lägenhet och så finns det ett rum enbart för konst. alltså detta ställe, love love love.
och bredvid ligger iris secondhand, hur bra?
systeryster systeryster.
drömde lite på karltex.
på kvällen såg vi på sofias teaterföreställning och alla var så bra och duktiga så man ba wow jag orkar inte mer er typ. och förresten, ni vet benjamin i torka aldrig tårar utan handskar? han gick ut teaterhögskolan förra året så sofias klass känner honom och han var och kollade på samma föreställning som vi och stod bakom mig i kön och jag ba oh my god starstruck. ville säga "benjamin, var inte ledsen, rasmus kommer säkert bli bra" men gjorde inte det såklart. alltså detta med att jag kommer träffa kända människor eftersom min syster kommer bli skådepelerska, fantastiskt.
kom hem, drack té/vin och somnade. och just det, min systers vän magdalena var med typ hela helgen också, så trevligt.
och såblev det söndag.
min vackra mamma.
nu var det lite fotodags.
för när man skriver brev till regissörer vill man ju ha en bra bild på sig själv att visa.
så vacker.
älskar oss.
lunch mmmm.
med rosa bubbel, såklart. det var ju söndag.
tanten vars namn jag har glömt bort som sofia skapat med egna händer (!) fick också ett glas.
tog ensam bussen till konditoriet le pain francais där jag hade ett alldeles speciellt möte, nämnligen med min vän linnea! vi hittade varandra via våra bloggar för cirkus två år sedan, vi har facebookat och brevväxlat och pratat om att träffas hur länge som helst vilket inte har varit så lätt eftersom hon bor i stockholm. men av en tillfällighet så lyckades vi vara i samma stad en timme så den timmen delade vi över en kopp kaffe. alltså det var så roligt och hon var så glad och rolig och mycket kortare än vad jag trodde och hennes röst var jättehes. från början var vi ju tvungna att ta allt grundläggande, typ gymnasium, familj osv. men när det var över pratade vi om hur bra det är med flummiga människor och annat intressant. timmen gick dock alldeles för snabbt men det var ändå så värt. och kaffet var gudomligt.
efter det var jag alldeles lyrisk, mötte upp mamma, syster och magdalena, åt italienskt och sen bar det av till göteborgsoperan för vi skulle se musikalen chess!
finaste. 
alltså gah den var så bra. sååå bra. satt och hoppade för mig själv i stolen och grät i slutet bland tråkiga rika farbröder som skulle försöka vara kulturella.
hem igen.
kan jag någon gång sluta fotografera denna lägenhet?
avslutade med té som vanligt och somnade och vaknade och då var det måndag och så var resan slut.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Nej. Nu pladaskar jag. Det är inte möjligt att uppleva så mycket vackert på en och samma resa, ha en så fin syster, fota så fint och återge allt så kreativt och perfekt som du kan linnéa. Bästa citatet "satt och hoppade för mig själv i stolen och grät i slutet bland tråkiga rika farbröder som skulle försöka vara kulturella".


Svar: aggebabe!! tack eller vad man nu säger, det var ägigaste resan ever. och vi ses ikväll!! längtar längtar längtar
Linnea

2012-10-29 @ 00:08:41
URL: http://agneshassler.se
Postat av: Sofia

du är ett dynamiskt bord linnea.

2012-11-04 @ 22:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0