får jag låna din axel, jag är nästan där.

söndagkväll tog jag femman till my för att hon hade bjudit mig, jonathan och philip på indiskt. det var bara jättebra och jättegott. och jag bjöd på asgoda havrekakor. pratade och pratade och lyssnade på detektivbyrån och aaahh allt var bara så bra. 
fick sms av filip på bussen hem och klev av på smedjegatan för att hälsa på honom. han hade ny vinylspelare och den var kanske det vackraste jag sett. vi lyssnade på beatles och simon and garfunkel och jakob hellman och alla sprakade lite sådär perfekt och så drack vi grönt té som jag gett honom eftersom jag har tänkt att han ska bli frälst av det (vilket verkar lyckas).
vinkade hejdå och sprang till bussen som tog mig hem och när jag stod på min gata konstaterade jag att det bästa med höstnätterna är klara stjärnhimlar och fuktig luft och människor som är det finaste och vackrastre och bästa som finns. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0