hipp hipp hurra för aprils (årets) konstigaste inlägg.

hej bloggy jag mår konstigt.
igår låg jag på köksgolvet hela kvällen och spelade in klagande vines och kände mig äcklig.
men idag målade jag lite eyeliner på ögonen och då kändes det ändå bra igen. 
fast jag snyftar och gråter till helt vanliga blogginlägg jag läser (ingen aning om varför) så det var ingen idé egentligen. å andra sidan är det alltid roligare att gråta om man verkligen ser hur mascaran rinner, typ tillfredsställelse. 
andra snorar över pollen jag snorar över något annat, typ våren inuti - grus vind sol damm.
i skolan brukar jag låna diddleys flamingokeps och jag trivs så väldigt bra i den!! kanske ska skaffa keps, wow.
igår efter att lyssnat på diktuppläsning promenerade jag och skrev ner massa texter och grejer i min telefon, kanske blir något av det. hoppas, om jag vågar. vilket jag aldrig gör. aaahhh.
det kommer nya människor till mitt liv och andra som börjar försvinna. tycker det är knäppt men det ska väl vara så, eller?
jag är sjutton år men hur sjutton ska man vara då kan någon berätta snälla jag kan inte hantera mig själv. fast det kanske är det som är grejen.
jag har nästan slutat plugga, kommer inte ihåg hur man gör, vet inte om det är bra eller dåligt. 
på svenskan ser vi youtubeklipp med fredrik lindström om dialekter, älskar fredde SÅ HIMLA MYCKET + min svenskalärare förstås.
jag får brev men skriver inte tillbaka, skärp dig linnea. 
jag vill ha en hund så EXTREMT mycket. ser hundar överallt hela tiden och jag vill bara äga allihop.
i måndags när jag mådde dåligt struntade jag i att prata med "hippa" personer om "hippa" saker utan lärde mig åka longboard till willys med diddley och benjamin istället, där köpte vi sammanlagt åtta wienerbröd jättebilligt och satte oss på en bänk där fullgubbarna brukar sitta och så åt vi våra wienerbröd under tystnad och sen lekte vi i lekparken.
det var nog veckans bästa. 
jag lyssnar bara på den här och den här med paolo nutini vem är människan ens? gåva från ovan. 
svenska nationella handlar om framtiden och alla verkar vara rädda för den men jag tycker att den är härlig. fast just nu skulle jag bara vilja spola fram tiden ungefär femtio år och sitta i mitt gula hus vid havet och måla träd med tuschpennor över sudokun och lyssna på p1 och helst ska det regna.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej du Linnea. Du är bara så bäst och ingen kan gissa vad du ska göra här näst, ibland är livet genom trist men du gör det till en björklövs kvist. (?) jag saknar dig hoppas du saknar mig kan vi skypa snart annars kan jag inte byta tonart. Det här var en dålig dikt men den var ju ändå relativt kvick. puss hejdå hipp hipp hurra för aprils konstigaste kommentar.

Svar: ÄLSKLINGEMMIS hipp hurra för aprils bästa dikt. ja klart vi ska skypa snart och klart jag saknar dig men DU det är seriöst mindre än tre månader kvar tills vi ses DET ÄR INGENTING jag älskar dig och du är bäst.
Linnea

2013-04-28 @ 15:26:06
URL: http://emmamatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0