här finns sommarängar och himmelsängar jag vill att du förstår.

leo bland blommor.
andra dagen i skolan och jepp nu känns det bra fast det försvinner väl snart. njuter i alla fall av gulliga ettor och gulliga lärare och gullig person som nu jobbar i fiket (!).
hittat en ny sång *och ni klickar på länken*.
agnes är asmodig och befinner sig nu i schweiz där hon parler français, helt sick.
jag har tagit bort mängder med bilder osv från facebook så om någon of my friends känner sig bestört, ta det inte personligt. kände bara att offentligheten där gör mig lite rädd. 
något annat som gör mig (oerhört) rädd är detta fenomen (ingen nyhet men fortfarande viktigt att uppmärksamma) men det är skönt när någon verkligen berättar hur det ligger till för det är alldeles för lätt att halka skrapa knäna och rubba all ens intelligens. superläskigt. 

imorgon kommer bli en ☆såhär☆ bra dag pga har svenska historia musik och efter det träffar jag denise som jag inte sett skymten av på år och dar.
det var väl det.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

din blogg är så drömmig, vettig och bra. puss!

Svar: älskade josefin, detta gör mig så lycklig.
Linnea

2013-08-21 @ 11:08:31
URL: http://apelsinjos.blogspot.com
Postat av: Jonna

Hej! 1 du har en underbar blogg och 2 om några timmar sätter jag mig på ett tåg i 19,5 timme och blir norrbottning igen. Ska plugga på lule universitet (dock pendla från kalix första veckorna </3), men tänkte om du hade några bra tips, typ bra fik/second hand/parker whatever. Och typ i den stilen, vet du också nå bra feministiskt aktiv grupp/häng etc får du gärna tips om det med!

Svar: Hej! 1 tack så oerhört bli så glad 2 KUL! okej, alltså grejen är ju att vi befinner oss i lule sååå ja utbudet är ju inte så stort. men typ såhär:fik: condis (typ det vanligaste folk går till, helt ok plus att max ligger snett över gatan) vet inte vad gatan heter men det ligger precis bakom köpcentret shopping som ligger på storgatan. annars har vi linas café där det serveras gudomligt hembakat fika, svårt att beskriva platsen men typ en bit bort på gatan bakom kulturens hus, mot badhuset. ja det var typ det (haha) men det finns typ ok fik lite överallt.
bästa secondhanden (och ca enda) är kupan som ligger i samma hus som willys vid södra hamn. rädda barnen finns också på en smågata i närheten av gymnasiebyn.
parker är det dåligt om men floras kulle mellan tågstationen och centrum är okej bland a-lagare och barrträd. stadsparken vid stadshuset är också okej och sen har vi gültzaudden, som är en typ promenadstig/park/strand på utkanten av centrum bortanför gymnasiet, där är det ofta trevligt. annars är både bryggor/bänkar vid både norra och södra hamn riktigt härliga. fast bäst är svartöstan. typ allt som har med svartöstan att göra. skogen, berget, husen, stränderna, järnverket. det får du utforska själv.
här är en länk till genusmaffian http://genusmaffian.hemsida24.se/%E2%99%80-anm%C3%A4lan-17655593 (feministisk studiecirkel/blogg skapad av mkt vettiga personer här i luleå som jag varit med i under våren, nu ligger det ute en ny intresseanmälan om hösten, anmäl dig!)
eh ja allt detta kanske var lite förvirrande men det är bara att fråga om du inte förstår haha. ha det bra!
Linnea

2013-08-25 @ 22:26:32
URL: http://ettui.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0