året var tjugohundratolv.

JANUARI
januari var min jobbigaste månad. hade precis kommit hem från livskraft och var lycklig men sen hände allt det som inte får hända och livet gick sönder. kommer inte ihåg så mycket från denna månad eftersom jag har förträngt stora delar av den men något som var lite trevligt var i alla fall krokodilfika med filip (typ första gången vi hängde, åh), fick en ny crush = ryan gosling = jesus så het, fotade mitt hem för att få inspiration (lyckades inte) och hängde med vänner i tildes garage. 
FEBRUARI
februari var inte heller så kul men lite bättre i alla fall. lånade massa musik på biblioteket, ångesttränade jättemycket, fyllde år = bjöd på brunch och åkte sen på konsert i boden, emma kom till luleå en helg och det var jättefint och bra och viktigt som alltid, var konferencier på kraftsamling vilket var väldigt utmanande och utmattande, hade party med tema hav (bild: jag som matros och stina som skatt) och såg mycket film.
MARS
i mars började jag äntligen bli lite gladare. dock var det intagningen inför spets så ungefär all min energi gick åt till att oroa mig för det. för att tänka på annat gick jag på minus 30 och sofia jannok samt laleh var bäst, hade emmahelg igen, hade mellokväll med favoritpersoner, tog tåget själv mot göteborg och stannade en timme i stockholm för att maxa med tilde. väl framme på västkusten (där det typ var vår, lyckan) sov jag tätt intill min syster och vaknade av solsken, drack dyrt kaffe, köpte massa dyra kläder och andades hav med mormor.
APRIL
i och med april började våren blomma och livet blev roligt igen. jag åt finmiddag med favoriter, köpte nya skor, pyntade påskris och läste i solen på altanen. spelade spel och gestaltade allt möjligt hos saga under earth hour (detta var sista mars men jaja). tog agnes under armen och tillsammans åkte vi till gällivare för att hälsa på emma och jag åkte slalom för första gången på cirkus fyra år och det var fantastiskt. april bjöd även på ännu en middag med andra favoriter och ett glatt besked om att jag kommit in på spets.
MAJ
maj var stressig men jag försökte att inte plugga ihjäl mig (vilket jag gjorde första halvan av nian). utanför skolan åt jag ananas och lyssnade på lana del rey på svartöberget med alven, tilde och stina. åkte en vecka till spanien och levde på solmogna tomater bland små vita byar uppe i bergen samt diskuterade intressanta ämnen på kvällarna med kloka vuxna människor. åkte till emma igen fast tog med mig gustav, johannes och jonathan denna gång, vi hade jättekul hela hela tiden, alltså bästa helgen. fyndade på swapen med nya vänskaper, födelsedagsfikade för ludvig med favoriterna på take away och jag klippte håret så det blev fint och fluffigt.
JUNI
åh nu kommer vi till kanske bästa månaden. slutade nian (äntligen) och hade världens finaste avslutningskväll/natt/morgon med några klasskompisar i en stuga i skogen. det var pride i luleå (alltså så bäst) då det bjöds på parkhäng, föreläsningar, parad och teater. midsommarafton firades hos jonathans farmor och farfar på en ö, vi grillade och (de som var dumma i huvudet) badade (och frös ihjäl) och så bastade vi och min telefon försvann. sen var det dags för mig och emma plus hennes gällivarekompisar att byta tåg hundra gånger för att komma till borlänge och peace and love. alltså, denna festival. kan inte ens beskriva den totala lyckan och perfektionen. 
JULI
efter peace kramade jag emma en sista gång innan hon lämnade landet för ett år i australien. för att bota sorgen (och förkylningen festivalen drog med sig) åkte jag till mamma och mormor i göteborg. vi promenerade vid havet och åt sockervadd på liseberg och jag köpte hösttröjor. efter en dryg vecka lämnade jag den västra sidan för att bege mig till den östra. i huvudstaden träffade jag min bästigaste kusin yrsa. vi gick på naturhistoriska, picknickade på skansen och fikade. efter några dagar i lägenheten åkte vi till deras hus på landet där vi drack mängder med chai, bakade mangokakor, läste böcker och tittade på åskmoln samt gamla vrak. bästa veckan. kom hem till norrbotten, gick på the hives med jonathan och johannes och var allmänt fab.
AUGUSTI
augusti var jobbmånaden men som tur var hade jag ett väldigt roligt jobb = ledare på musikläger. under de två veckorna skrattade jag så magen gick sönder, ställde fram chokladmjölk, torkade tårar och klädde ut mig till banan (eftersom vi även repade med tillsammans-gänget under veckan, åh älskar er). efter kollot var jag ledare igen på ett mindre men ack så viktigt kojbyggarläger för kyrkbarn, så mycket kärlek. när allt jobbande var avklarat hade jag världens bästa dag med tilde, stina och saga. så perfekt bara. såg markus krunegård och alkbergs begravning på musikens makt med filip och lovisa, åt glass i trädgården med min syster, klippte luggen, var skurk på fest hos emilia och började gymnasiet.
SEPTEMBER
i och med gymnasiet hände väldigt mycket så jag var ganska stressad men hade samtidigt väldigt roligt. var på maskerad hos saga, lyssnade på magnus ekelund på rädda jorden-festivalen i svartöstan, gick på boksläpp, femipyssel och kulturnatten (där jag fotade barnen bland remsor i konsthallen). tree things bildades, åt middag hos my med jonathan och philip, blev vegetarian, köpte kläder plus böcker för sammanlagt elva kronor på röda korset (!), lyssnade på simon and garfunkel genom filips nya vinylspelare, ritade arga farbröder i matteboken och älskade estetisk kommunikation mer än något annat. 
OKTOBER
oktober är också en sån här kaosmånad då jag inte fattar hur jag hann med allting. hur som helst var det bland annat singing people together-vecka så sydafrikanerna kom och vi sjöng hela hela tiden. gick på blueskonsert med filip och lovisa och det var bäst, blev bjuden på finmiddag, åkte på tillsammans är vi olika-turné med spetsarna plus annat folk och det var lärorikt och jätteroligt och jättejobbigt. åt tacos med mina bästa feminister hos jenny som bor på vackraste stället i världen typ och for till göteborg för att se min syster spela teater (och fika massa och lyssna på progg och prova spetsklännigar och äta apelsiner i sänger och gå på chess). 
NOVEMBER
stressen höll i sig men det gjorde glädjen också. hade den "sociala torsdagen" då jag endast gav uppmärksamhet åt mina vänner så jag hade bästa fikan någonsin med denise, åt sushi med klasskompisar och sen åkte vi till jennie och hade mys. det var lördagsrock och mina vänner spelade och de är bäst allihop. var utklädd till kortlek på halloween i skolan, spelade för landshövdingen, lyssnade på walter bob på krokodil, tittade på serier hela tiden och såg bitchkram med jennie på bio, så bäst.
DECEMBER
julemånaden började med öppet hus på skolan och orkesterrep. dagen efter var det konsert och det gick bra. jag och paulina köpte ett kilo godis (plus glass) och hade aliaskväll med filip och lovisa, tilde hade julknytisfödelsedagsfest och jag skrev listor. åt asgod middag med kompisar före sångkväll på skolan och i december åkte tillsammans är vi olika-föreställningen till älvsbyn för att upplysa ännu fler ungdomar om hur fullständigt onödigt rasism är. i skolan var det julshow, kantat och lärarrock och hipp som happ fick jag jullov och några dagar senare var det julafton och efter ytterligare några dagar åkte jag på årets bästa läger och hade the time of my life.

det var mitt tjugohundratolv. turbulent, jobbigt, knäppt, innehållsrikt och fantastiskt på samma gång.
 

Kommentarer
Postat av: Denise

love you

Svar: <3
Linnea

2013-01-07 @ 11:35:00
Postat av: Emma

Kan som inte greppa att sista gånger vi såg varandra var där på tågstationen i borlänge och vi var så jäkla trötta men så jäkla glada alltså. Vad sjukt. Jag saknar dig så mycket älskling <3

Svar: jag vet, det är helt stört. saknar dig med, jättejättemycket. nu börjar nedräkningen <3
Linnea

2013-01-07 @ 11:50:15
URL: http://emmamatilda.blogg.se
Postat av: Amanda

du är så bra Linnea.

Svar: alltså hjärta amanda. så mycket hjärta.
Linnea

2013-01-08 @ 18:18:54
URL: http://ajonssons.blogg.se
Postat av: Agnes

Som hämtat ur en bok jag bara måste läsa eller en film jag bara måste se. Alla människor, alla bilder, ord. 2013 ser ljust ut (part 1 iaf!)

Svar: älskade agnes. dina kommentarer är de allra vackraste.
Linnea

2013-01-21 @ 15:37:30
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0