helgen vecka två.

jag har haft världens bästa helg, alltså verkligen. 
i fredags tog jag med mina bästa annor till piteå där vi på ett mirakulöst lyckades ta oss till efs i blåsmark för att träffa våra piteåvänner. det var gudstjänst och café och spex och jag var dålig på fia med knuff. när klockan blev mycket gick de andra medan jag och mina vänner stannade kvar, och då kom ännu fler vänner. under natten spelade vi piano och gitarr och pingis samt promenerade och pratade och tittade på trollkarlar på youtube och jag och david dansade mystisk dans. 
somande vid halv sju på lagom hårda kyrkbänkar och sov dåligt fram till tio då vi alla vaknade och var hungriga och genomfrusna. då gick vi ut och förbluffades av det otroligt vackra landskapet (alltså denna by är så fantastisk) och så gick vi till hannes vars snälla mamma bjöd på varm choklad (och frukost). 
efter husesyn och att aron lärt mig grundläggande teknik om hur man löser en rubiks kub vinkade vi hejdå till två av våra vänner och välkomnade matilda för att åkta till piteå havsbad. det var bäst och jag pratade franska med en fransyska som undrade vart la piscine låg. 
sprang till bussen och åt på max där jag träffade tilde och annette (!?). alla smakade på min vegburgare som fick godkänt och jag var nöjd.
efter middagen åkte vi till aron för att spela spel och äta glass och det var mys. lite senare bar det av till emil där det var massa piteåpersoner, såg lite sagan om konungens återkomst och tittade lite i skolkatalogen osv. 
så blev klockan plötsligt kvart över tio så jag och anna fick skjuts till busstationen och på bussen hem summerade vi hela lilla resan och kom fram till hur otroligt mycket vi tycker om våra nya vänner i grannstaden.
nu är det söndag, jag klär mig i grått men är mer än färgglad på insidan.

Kommentarer
Postat av: Denise

älskar detta och dig så mycket

Svar: <3 <3 <3
Linnea

2013-01-13 @ 23:25:34
URL: http://coloursoftheworld.blogg.se
Postat av: Agnes

Bäst bäst bäst <3<3<3 Och den där musikaliska fantastiska uppfinningen, din sammanfattnig av helgen och allt med!!

Svar: <3 <3 <3
Linnea

2013-01-21 @ 15:25:03
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0