ett gbg på en ö i april.

tog bilder med engångskameran också men här kommer några i alla fall. 
anna och sofia (syster) bor på asperö som ligger ungefär en kvart med båt ut ifrån fastlandet. här kan en hänga tvätt på berget, titta på rådjur i trädgården och vandra omkring i stövlar på skogsstigarna. och äta långa härliga frukostar alldeles själv.
ja, medan de var i skolor / på jobb satt jag i soffan och läste och läste och läste, varför kan jag bara läsa när jag är bortrest? förstår inte. kanske läsa är det det enda jag orkar göra pga är alltid så trött när jag är ledig. dagen jag kom skulle vï egentligen åka in till stadsteatern där det var fest men vi var slitna och somnade klockan tio i dubbelsängen istället. skönt.
men vi for ju in till staden också. här är soffan efter att vi var på ~ett samtal~ på hennes skola som handlade om ~roll och karaktär~ vilket var very interesting.
i väntan på att hon skulle sluta om kvällarna brukade jag åka in lite tidigare och typ köpa skivor och kläder och dricka en stilla kopp kaffe på något trevligt place. 
en kväll bjöd jag på middag! det var en försenad julklapp som fick bli genomförd på moonthai (obs obs bästa thairestaurangen i hela himla sverige) den är superknäpp med färger och ljud överallt men framförallt så är maten heeeeeeeelt gudomlig. 
systern bjöd på drinkar! vi delade på en fantastiskt mojito och en makalös mango-grej. 
well well back to the island. 
en morgon gick jag en promenad för att titta på husen.
vill vara sextio och bo här :(
SER NI?! suck.
andra sysslor en kan göra i det lilla huset är till exempel att äta påskgodis.
laga lunch.
och lyssna på genier, svinbra podcast med moa gammel där hon gästas av superälskvärda genier. jag hann bara lyssna på gudrun som ni ser och pernilla august men fler ska det bli!!
den lilla resan avslutades med slumpvandring av majgull axelsson och en kopp te på haga nygata, perfekt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0