i drömmen gick jag med ryggen rak. hade en anledning, en riktning. nyp inte i armen, ta mig inte härifrån för jag förstår jag förstår jag förstår jag förstår.

ungefär nu har jag insett att jag lever genom mobilkameran och ungefär nu inser jag att det inte gör något.
i fredags bar det av till skellefteå!! filip lundgren + band vankades på rivhuset och eftersom jag ingår i "band" åkte vi dit en solig förmiddag i hyrbussbilen som egentligen inte hyrs ut och som är silvertejpad på sina ställen men det gick bra ändå.
rivhuset var fett fint, folk var lagom introverta men trevliga samt pratade brett. 
hittade hund.
jag innan gig!! det var fett roligt och allt gick bra trots inte så mycket folk och rundgång, flera sjöng med i är det du och jag improviserade med tamburinen pga fick feeling.
efteråt snackade jag synthar och bostadsbrist med den tasmanska tigern-medlemmar och tänkte "yes nu har jag blivit en synthtjej mission completed". 
kom hem mitt i natten, sov stenhårt, vaknade och hade på mig denna härliga outfit ca hela lördagen.
samt satt här och levde life of ledighet. 
kimonon (eller var det nu är) fick jag i nittonårs-present av sofia och den är alldeles underbar!! känner mig en nikotinberoende fransyska, fjärilsafari och vårens första dag på samma gång. 
på kvällen kom några friendz och vi åt ostbollar och räknade upp alla som gjort slut senaste halvåret. 
söndag!! DN, irriterande lungor och solsken. på kvällen var det sista avsnittet av blå ögon och jag förstår ingenting. måste se om typ allt.
hopp till natten mellan måndag och tisdag. kunde inte sova så jag hämtade de sista tårtresterna och åt medan jag började bläddra i annika norlins samlade texter som jag också fått i present, hon är skitrolig och skarp så jag strök under och gjorde utropstecken med röd penna i kanterna.
det hela fortsatte med att jag så hemskt gärna ville lyssna på en låt, men lurarna var utom räckhåll.
grävde i lådan bredvid sängen och hittade hörsnäckor.
tog upp och la ner dem igen eftersom jag inte kunde förmå mig att lyssna i snäckor när jag annars har lurar.
skämdes över min bortskämdhet och tänkte att jag någon gång kommer tvingas lyssna i snäckor hur som helst.
tog upp dem igen, lyssnade på låten två gånger innan jag fick en hostattack och somnade jag om. 
jag blir ju aldrig frisk så inte heller idag. 
det nästan bästa med att fylla år är att man får gratis hyrfilm från hemmakväll om man är medlem, igår vandrade jag mellan hyllorna och till slut fick det bli denna. lukke är en av mina absoluta favvo-regissörer och michelle är en av mina absoluta favvo-skådespelare så det kunde ju inte bli annat än bra and i was right. se se se!

imorgon börjar den lilla turnén med filip, här är dagarna med evenemang:
lördag - sundsvall, pipeline. 

kom vänner kom! om inte för musiken så kanske för att flirta med mig eller nåt, jag är skitsnygg och sympatisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0