christmas oh yeah.

ja! jul! kul! lite såhär har det sett ut.
soffan kom hem vilket var so much fun, och med ens blev det pepparkakshusbygge på g.
+ val + kamp.
och små minimonster.
jag stressade svinmycket med julklappsfix men är ändå nöjd med resultatet. sofia fick bland annat en tipslista av mig (allmänna tips på grejer samt förklaringar till varför jag tipsar om just detta) vilket både är en nice ekonomisk + rolig lösning på presenthysteri-problematiken.
på julafton kom dessa gosisar. familjen plus farmor och faster.
farmor hade på sig sin norrbottensdräkt på sig och var jättefin <333333
en viss *ottilia från rovaniemi* vikarierade för santababy.
vi åt en massa massa svinsmaskig mat och alla blev såhär mätta. det blev en mycket lugn och harmonisk afton vilket ändå var fett skönt efter all skolstress.
jag fick endel nice presents typ en matberedare (kan äntligen göra en massa smoothies och soppor och röror!!) och choklad och tove jansson-kalender men bäst av allt var nog denna tröja, vill typ ha på mig den på antagningsproven till jazzskolorna...okej gud va töntigt ändå haha. men älskar den i alla fall <3
släktingarna åkte hem och mom and dad gick och la sig helt tidigt så jag och sofia ba "okej ehhmmm vad ska vi göra??" så vi låg och slamsade i soffan och var vakna bara för att. jag kollade igenom hennes skådespelar-kompis insta som är bästis med en viss adam lundgren och printscreenade lite pics på honom hehe woopsie. sen kollade jag videos med honom och H.H typ halva natten = mycket bra avslutning på julaftonskvällen!!
åh alltså morgonen efter julafton är fan den mysigaste, tycker alltid det!! vi åt frukost och kollade på blå ögon meeed...ja guess who. 
här ligger jag och spanar in min nya skrivbordsbild med min favvoduo (håkke o adam) för tillfället. nu börjar det nästan kännas lite jobbigt att jag har blivit så himla obsessed men tänker att det är en period och det är okej för att det alltid är okej att fangirla oavsett ålder eller livssituation. 
det var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0