www.svtplay.se

hej hej. 
som ni kanske vet så hänger jag endel på svtplay pga det äger så mycket, så här kommer tips (eller något) på två veckans föreställning och två mini-serier. 
först och främst så är veckans föreställning en asbra grej, då alla som kanske vill inte har möjlighet att gå på teater, det är alltså filmatiserad teater. jag ringer mina bröder bygger på jonas hassen khemiris tidningskrönika om bombdåden i stockholm city 2010 och har spelats på stockholm stadsteater. vi får följa med amor och hans liv, tankar och förvirring kring bombdådet. han gör allt för att agera normalt, inte bli misstänkt. 
rekommenderas starkt! fuck strindberg! mer sån här teater!
alltsååååå om ni bara ser på något av det jag skriver om nu, ser på det här!! i maj genomfördes konserten där hiphop-artisten linda pira och alla girls (som är med på remixen av låten knäpper mina fingrar) tog över dramaten och var allmänt bäst på alla sätt. förutom att vi får ta del av alla grymma live-framträdanden får vi också följa med bakom scenen, vara med i logerna, höra kloka visdomsord och se hur nervositeten spirade. och all himla tjejpepp <333
OBS imorgon är sista dagen programmet finns tillgängligt!
okej alltså jag tror inte att jag rekommenderar det här egentligen? menmen jag har blivit fast i alla fall. 
andra säsongen av modellpojkar har börjat då vi alltså får följa med några killars liv i deras modellanden. alla baksidorna. these guys är ofta väldigt typ töntiga och uppmärksamhetskrävande samtidigt som det ligger en stark typ "tyck synd om mig, jag är inte lyckad för att jag är modell"-känsla över programmet men samtidigt så tycker jag det är intressant att se det här perpektivet av modellande, eftersom jag i yngre år var stark anhängare till america's next top model som är uppbyggt på ett helt annat sätt. 
OBS OBS OBS skitmycket triggervarning på detta dock gällande utseende, vikt, ätstörningar osv.
second season är här!! åh. portkoden har blivit utbytt men första avsnittet leverade i alla fall. portkod 1525 är så mycket svenskt ungdomsdrama det bara kan bli. hemmafester, pinsamt sex och vänskapstrauman. skådespelandet är i de flesta fall väldigt dåligt och överspelat ärligt talat men det är det jag gillar med hela serien! det känns som en ungdomsbok som blev utgiven på något litet förlag och som sålde ganska dåligt eftersom det finns så mycket annat likadant. okej lite handling: agnes å steph är bästisar och gör en massa crazy things together och så. se första säsongen också om ni ska se, för annars fattar en typ inget. 
OCH adam pålsson är med i andra säsongen och spelar en snubbig het kille mmm.

det var nog det, hoppas ni gillar't. 

Kommentarer
Postat av: Jennie

WTF är adam med!?!? Jag kommer döööö

Svar: MEN JA fyfan han e så het
Linnea

2014-10-12 @ 17:19:02
URL: http://jlofgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0