Hejdå Sjövik.




Nu sitter jag på tåget från Sjövik, där jag sökt jazzsång! Det var min lärare Monica som främst tipsade mig om att söka, eftersom just sångundervisningen är så oerhört bra, vilket jag verkligen håller med om. Skolan ligger oerhört vackert precis vid en sjö i dalaälven, det finns möjlighet till padling, textil- och keramiktillval OCH skolan har nordens största bastuaggregat! Inte helt fel. 
Dagen gick ut på fyra olika delprov: teori- och gehör (skrifligt), gruppledning, övriga färdigheter och huvudinstrumentprov. 
Vid gruppledningen var vi fyra sökande och fyra elever som först lekte en lek, vi fick lära oss en kanon och efter det själva komma på något vi ville lära ut till resten av gruppen. Övriga färdigheter-provet hölls också av elever, där man först skulle spela ackordsavista, alltså få en ackordsföljd framför sig och sedan spela direkt från pappret, på detta fanns fem olika nivåer då det blev svårare och svårare ackord, samma sak gällde även sångavistan som sjöngs efter noter. Efter det skulle man framför en visa a capella, och sedan fick man spela lite vad man ville av det som fanns i rummet, jag valde piano och gitarr. Som tur var sa eleverna att detta prov endast gav pluspoäng och inte något avgörande på det sättet, skönt!! 
Själva sångprovet gick inte så jättebra för min del, jag sjöng jazzklassikern Round midnight och Monica Zetterlunds När Charlie är född. MEN alla har varit så oerhört trevliga och fina, imorse åkte jag och Sérgio som är kursföreståndare in till Avesta och lyssnade på Vokalensamblen som hade gig, de var så jävla bra alltså, jag njöt hela tiden. 

Hoppas hoppas hoppas jag kommer in. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0