Let's go!

Hej!! 
Nu är det alltså dags för första inlägget, jag hade önskat att bloggen kommit igång tidigare men det har varit så mycket fixande och trixande angående alla sökningar. 
Som sagt, det här kommer vara den plattform där jag dokumenterar, funderar och informerar angående ansökningar till olika musik-folkhögskolor i Sverige, främst jazzlinjer. Bloggen är även en del av mitt gymnasiearbete, så den kommer bli en del av redovisningen och rapporten som också ska skrivas. 
Varje skola (än så länge fyra stycken) har en enskild kategori så det bli enkelt att hitta om man vill läsa om just den skolan, sedan finns även kategorin förberedelser där jag kanske skriver lite allmänt om allting. 
Senaste veckorna har jag spenderat många timmar här, eftersom första skolan jag ska söka har antagningsprov redan IMORGON! Den heter Birka Folkhögskola och ligger utanför Östersund, skolan erbjuder linjer som jazz, folkmusik och klassiskt. 06:00 (suck) går planet och jag stannar över natten eftersom antagningarna håller på i två dagar. Jag är skitnervös men peppad för jag pratade i telefon tidigare angående hämtning med en Oskar som lät jättetrevlig, så det blir nog bra. Förhoppningsvis hinner jag skriva ett inlägg imorgonkväll!
 
Om det finns några funderingar eller frågor får ni hemskt gärna skriva en kommentar, hoppas ni läser och tipsar andra om att läsa! And wish me good luck. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0