Mellansel!

I tisdags var det som sagt dags för Mellansel, jag drack kaffe ur kosa i baksätet i Jespers bild och mådde bra. 
Vi kom fram rätt sent på kvällen, hittade nyklar i ett kuvert och gick till ett stort gult hus där vi övertrötta men glada spelade spel och var högljudda. 
Dagen efter var det dags för prov! På förmiddagen var det delprov 1, då man skulle sjunga/spela en av de obligatoriska låtarna man valt. Sedan blev man eventuellt kallad för att få göra delprov 2, vilket bestod av den andra låten, a-vista och teoriprov. Första låten jag sjöng blev Your Love med Samuel Ljungblahd och det gick bättre än väntat och var fett roligt! 
Gitarrister!
Sångerskor!!
I väntan på delprov 2 som gick sådär för mig. Jag sjöng Higher Ground med Stevie Wonder. Å andra sidan kände jag inte att Mellansel var något för mig, jättefin skola med jättefina lärare - verkligen!! Men jag kunde inte riktigt se mig själv där i höst. Men några av de andra i vårt lilla gäng verkar taggade så jag hoppas verkligen att de kommer in!
När alla gjort sina prov, åkte vi till Burger King i Ö-vik och sen åkte vi hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0