älskade Göteborg.

Nu ska jag berätta om min Göteborgresa.
En dag gick vi omkring i Haga. Fikade på Le Petit Café, asmysigt med gigantiska bakverk! Haga nygata, gå dit.
Jag drack Latte Macciato och vädret var perfekt.
Tittade på fina reklamskyltar.
Och parkteater.
Sen gick vi till de lite mer centrala områderna där jag köpte massa trevliga saker. Och åt räkpasta med spenat, smaskens säger jag bara.
En dag gick jag och mamma till Blomstermåla. Det ligger på Särö där min mormor bor och det är lite tradition att gå dit. Blomstermåla är en gammal järnvägsstation som har gjorts om till restaurang och café. Bredvid finns ett naturreservat där man kan promenera. Det är nog det närmaste västkusten man kan komma.
Varma klippor, glittrande hav och segelbåtar.
Och gigantiska träd med mossa på trädstammarna som luktar riktig skog.
En regnig dag åkte vi till Ikea.
Chokladpudding<3
Å, jag vill verkligen ha en sån här. 

Det var lite om min resa i Göteborg.

Kommentarer
Postat av: tilde

Wow, det finns ett Blomstermåla här också! Fast det är en hel ort.

2011-07-29 @ 17:04:14
URL: http://unicornia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0