mina fyra absoluta favoriter just nu.

Lana Del Rey – Video Games
Ja, vad ska man säga egentligen? Hon är Lana Del Rey liksom. Och låten är fantastisk, särskillt refrängen.
Adjagas – Tidlöst nu
Den påminner mig om var jag kommer ifrån. Jag har ingen samisk släkt eller så men farfar har berättat många spännande historier om vad som hände där uppe i fjällen bland renar och finska tonårspojkar.
Jag älskar faktumet att den består av två språk som smälter ihop så otroligt fint. Och när Anna sjunger "magiskt men samtidigt tragiskt" med den där svaga skåran i rösten blir jag alldeles darrig. Annars är samiska kanske det vackraste språket.
The Knife – You Take My Breath Away
Även om den är åtta år gammal är den fortfarande lika fantastisk och nyskapande. Det är den här jag vill dansa och få ont i fötterna och hångla till när jag blir arton, haha.
Ane Brun – Words
Oj det här är något helt annat. Jag är förälskad i Ane Brun, hennes röst är så finslipad på något vis. Och den här låten är den absolut mest finslipade, vilket gör den magisk. Som om varje ord är fullkomligt genomtänkt och välplacerat på hennes tunga. Och stråkar är väl det ultimata i en perfekt sång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0