lite spanien.

Vi bodde på ett litet ställe vid namn la cala de mijas som ligger mellan fuengirola och marbella. Här går vi på strandpromenad med fötterna i medelhavet.
Lite utsikt från den stora villan där alla vuxna bodde.
Polen, fett.
Jag och maria hade en egen lägenhet en bit bort. Helt okej med havsutsikt.
Och lite mer utsikt.
En dag åkte vi till den lilla byn manilva där mina föräldrar bodde några månader för tjugofyra år sedan.
Utanför lägenheten, åh det var så otroligt fint där.
Lite senare åkte vi till byn casares där det flög omkring gamar lite varstans.
Och där var det nästan ännu vackrare.
En annan dag var det marknad i vår lilla by. Jag köpte skor och örhängen jättebilligt, underbart.
Vi tog även en tur till gibraltar, vilket är en slags engelsk koloni och europas sydligaste punkt.
Åka linbana.
Det var mulet och eftersom vi var ca fyrahundra meter upp i luften hamnade vi bland molnen. Det är jättesvårt att förklara och fånga på bild men tänkt er som en gigantisk rökmaskin med kraftig blåst som liksom forsade upp längs klippkanten. Ascoolt var det i alla fall.
Det fanns även otroligt många fiskmåsar.
Och halvtama apor. De gick fritt omkring på hela berget men blev matade av "personal" osv.
Trött.
Less.
Aphäng.
Fyra bra kvinnor.
En annan dag for jag och några andra till puerto banus där det finns en gigantisk hamn med knäppt stora båtar. Man kunde även strosa omkring i gucci, armani och louis vuitton-butiker. Åkte sedan till marbella och tog en kaffe (helt vanlig med bara lite mjölk, så stolt över mig själv) på apelsintorget.

Och så var det ungefär med den resan. Vi gjorde såklart lite andra saker också, jag och maria åkte till exempel en hel dag till malaga för att shoppa, vilket resulterade i både kläder och smycken.
Hur som helst var det en bra resa.

Kommentarer
Postat av: tilde

ogillar verkligen apor

2012-05-29 @ 23:26:51
URL: http://unicornia.blogg.se/
Postat av: tilde

fast håller man för ansiktet på de här så ser de gulliga ut. lurviga och så

2012-05-30 @ 15:25:40
URL: http://unicornia.blogg.se/
Postat av: Agnes

Tilde you crazy woman! Tänkte just säga att jag kan tänka mig att gifta mig med en när jag blir stor, underbara varelser<3! (älskar den som ser så sjukt less ut)



2012-06-02 @ 23:31:20
URL: http://www.agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0