fuerteventura.

jepp, här kommer det superförsenade inlägget från resan som skedde under jullovet. men ja, det kan ju passa för att det är vår och detta kanske lockar fram sommarkänslorna ännu mer!! eller så blir ni bara less. less på att alla ser så glada och somriga ut på alla bilder.
jaja.
njut eller håll ut.
första dagen var det superblåsigt och vågorna var gigantiska (nej det är inte moln utan skumm).
*tittar djupt åt sidan och fungerar över havet och livet*
men sen stillade sig det stormiga vädret och solen kom <3
pappa och jag!
jag och mamma <3
alltså här bodde vi!! detta njöt vi av varje kväll!!
eller för att vara mer exakt så bodde vi här. i små bungalows bland palmer och kaktusar.
terass!!
aaahh så lycklig.
sofia!! min älsklingsälsklingsälsklingssyster. vi blev dock lite irriterade på varandra mot slutet av veckan eftersom vi inte är vana vid att ses så intensivt under en så lång period, så det var typ roligt haha.
detta var kanske bäst ändå, läsning vid havet. har aldrig läst så mycket på en vecka, läste TRE böcker!!
i området gick vi på lite olika restauranger men favoriten blev den som jag hittade (yes ten points 2 linnea). vi kallade den för piratrestaurangen pga typ skeppsinredning osv. sen var tapasen helt oooootrolig.
efter några dagar hyrde vi en bil och for till den norra delen av ön. där fanns en asfin hamn och jag gillade stället supermycket.
aaaahhh så många katter överallt som jag bad om att få ta med hem men alla ba nej. så himla negativa :(
kompis <3
2 happy sisters in the sun @ the sea.
eller vänta nu kommer det bästa på resan - sanddynerna!!!
eftersom fuerteventura är den ö som ligger närmast afrika av de örar som tillhör spanien (tror jag? kanske ljuger nu) så har det under alla tider blåst över sand från sahara till ön vilket gör den väldigt torr och förstärker vulkanklimatet.
perfekt gosställe.
och här kommer en photoshoot tema: 2 happy sisters!
LIVET!
sen hittade vi en ashärlig strand där vi badade.
en annan dag åkte vi till den södra delen av ön, det var mammas favorit. där fanns typ världens längsta strand.
och en mysig stadsdel. 
tredje dagen med bil begav vi oss till bergen men då tog jag inte med kameran av någon anledning. det var coolt i alla fall. vi hängde med vilka jordekorrar och pappa berättade om vulkanerna. sen körde vi på slingriga och smala och branta bergsvägar och mötte en gigantisk buss och sofia och mamma trodde vi skulle dö och var jätterädda medan jag och pappa mest suckade och njöt av utsikten. 
det var det! i like my family osv.

Kommentarer
Postat av: Erics

Alltsååååååååååååå så fint dör hejdå

Svar: hee
Linnea

2014-04-03 @ 11:46:32
URL: http://attorda.blogspot.se
Postat av: agnez

alltså världens bästa flyttahemtillsverigeoch åkapåsemesterochbadaifamiljekärleks-ambassadör du är

Svar: <333
Linnea

2014-05-11 @ 10:13:01
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0