en sån där fredag då man inte förväntar sig så mycket men som ändå blir jättebra.

Jo, fredagskvällen.

Den började med en superlyxig tapasbuffé på Roya med vuxna och lite yngre vänner. Det pratades om arbetslöshet, filmskräck, döttrar och söner, döden och mycket mer. Det var riktigt trevligt, särksilt eftersom att jag inte hade förväntat mig det. Det är lite lustigt för nu när jag är stor förstår jag vad de vuxna säger. Nu diskuterar jag också politik. Nu sitter jag inte vid barnbordet. Vi lever i samma värld, där man inte sitter tyst vid ett runt bord med vanliga ikea-glas, tittar ner i bordet och petar i maten för man inte tycker om den och man kan inte smuggla över lite på mammas tallrik för hon sitter vid det stora bordet bland skratt och klingade vinglas. De tänker "Nämen! Är du lika gammal som Linnea? Då kan ju ni sitta här och prata"
Jaja, nog om mina tankar om barnbord, tillbaka till fredagskvällen. 

När klockan blev åtta gick jag några hundra meter bort till EFS-kyrkan där det var Tonår. Jag hade ingen som helst aning om vad det var men jag tog mod till mig att gå, för man måste ju testa. Jag möttes av nio söta pojkar, tre som var lite yngre och resten i tonåren. Och sen också en trevlig och välkomnande ledare slash mamma till de yngre. Det kändes lite konsigt, men herregud, det var ju första gången. Först gjordes lite tävlingar, som mitt lag förövrigt var ganska grymma på. Sen gick vi ner till själva kyrkan, satte oss på filtar i en ring, sjöng psalmer och tände ljus. Och en pojke spelade gitarr (gitarrister in my heart). Sen gick vi upp och åt ostmackor, kakor och saft och pratade hockey, religon, skolämnen och lite annat. Oj vad jag verkligen inte hade förväntat mig det. Coola killar som verkligen kunde gjort "coolare" saker på en fredagkväll, men det väljer det här. För kyrkan är faktiskt ganska cool. 

Det var min lite oväntade fredagkväll, oj vad jag hade velat visa bilder men jag tog inte med kameran. Därför får ni den här istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0