London dag 1

Vi landade på Heathrow flygplats och tog tunnelbanan till Goodge Street.
Vi kom fram till vårt hotell, The Garth Hotel. Väldigt engelskt och litet men ändå hemtrevligt. Men tydligen hade det blivit fel med vår bokning så det fanns inget ledigt rum. Suck. Men vi var så hungriga så vi lämnade problemet till senare.
Därför gick vi ut och letade mat i vårt område som låg ganska centralt.
Trots hungern och hotelproblemen kunde vi inte vara sura eftersom att vi var i London!
Vi passerade en trevlig park som var alldeles grön, fantastiskt.
Linnéa blev överexalterad och var tvungen att känna på de gigantiska träden.
Dubbeldäckarna susade förbi gång på gång, trevligt.
Vi passerade fina butiker, här säljs alkohol.
Paraplybutik.
Här är jag trött, hungrig och glad. Hej hej.
Vi tog första bästa restaurang som hade fin bar, klagande norskar och blöt mat. Inget drömställe men vi var hungriga och åt snällt.
På hemvägen gick vi förbli detta hotell (bara för er skull tilde och stina)

Vår snälla receptionist letade som en galning efter ett prisvärt hotell i närheten där vi kunde spendera natten, men allt var fullt. Så det slutade att vi fick sova på golvet i frukostsalen. Hon ursäktade så mycket men vi tyckte det var underbart. Hellre sova på golvet i en frukostsal än att sova på gatan! Konstaterade att det är himla bra att vi är unga, starka och flexibla kvinnor som gjorde detta till något positivt.

Det var första dagen i London. Rätt förvirrande men ändå bra. Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: tilde

när jag var i england så var harry potter också på bussarna! det måste betyda något!

älskar förresten bilden med linnéa och trädet, hahahahahaha

2011-04-23 @ 10:29:23
Postat av: tilde

nej förresten, det var ju twilight! attans

2011-04-23 @ 10:29:57
Postat av: stina

hej! ar inne pa en dator,sa jag tankte att jag skulle gora nagot vasen av mig hos dig! sova i frukostsalen later jattebra, poss poss!

2011-04-23 @ 17:27:34
URL: http://stajnet.blogg.se/
Postat av: stina

Idag nar jag skulle smygfota Dagens Turk sa rakade jag forresten gora en Linnea-fotning, du vet, blixten ;)

2011-04-23 @ 17:34:54
Postat av: Alva

Åååh Jack Wills är verkligen bäst! :)

2011-04-24 @ 17:43:10
URL: http://ialvashuvud.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0