London dag 2

Började dagen med cocopops!
Sen tog vi tunnelbanan till Leicester Square.
Satte oss på ett café, åt en världans god citroncheescake och planerade dagen. Här är Linnéa.
När vi fikat klart tittade vi kartan och började promenera mot Covent Garden.
Solen sken och vi var aspepp på våren i London!
På vägen hittade vi en underbar klädaffär! Nämnligen Jack Wills.
Den hade allt, både färgglada engelska flaggor, stora kristallkronor och meterhöga väggar fyllda av vackra tavlor.
Kläderna var inte heller helt fel. Tyvärr kostade det mesta mer än sjuhundra kronor. Men å alltså, de blommiga klänningarna var to die for!
Inredningen var lustig och underbar! Hela affären kändes lite som en lägenhet.
Hej hej.
Linnéa köpte en himla fin skjorta eller blus, vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Är lite avundsjuk.
Efter ett tag hittade vi H&M, där vi bland annat testade festliga hattar. Varför finns inte dessa i Sverige?
När vi var framme i Covent Garden åt vi lunch på en restaurang med stålmannen och andra coola personer på väggen. Kommer tyvärr inte ihåg namnet.
Jag och mamma var kramiga.
Linnéa och hennes mormor Anna.
Mot eftermiddagen åkte vi till Notting Hill.
Där var det marknad på gatan där delar av filmen spelades in på, rätt coolt. Jag hittade kanske världens bästa affär. Apple Tree Boutique, jag blev lyrisk och köpte två festliga blusar.
London är underbart helt enkelt.
Sen blev det kväll, vi åkte till hotellet (nu hade vi i alla fall fått rum) och gjorde oss fina. Ursäkta för dålig bild, mamma var fotograf.
Vi promenarade till Spaghetti House.
Jag åt Spaghetti Carbonara, mums. Till efterrätt blev det nutellapizza! Ljuvligt säger jag bara. 

Det var andra dagen i London, mycket bra dag.

Kommentarer
Postat av: tilde

Okej, hade så mycket att säga att jag helt enkelt får skriva en grej till varje bild:

1. Gott, älskar din prickiga tröja.

2. Asså engelska gator säger jag bara! Älska england

3. Älska Linnéa också för den delen

4. Körsbäret med kollen på g.

5. Okej

6. Deras webbshop checkade jag in för någon vecka sen, COOLT!

7. Påminner lite om Urban Outfitters i Stockholm

8. JACKJACKJACKJACKJACK

9. hett

10. Du ser ut som en fisk

11. Blus tycker jag för jag är inte så mycket för skjortor

12. Den finns visst i Sverige, pfft

13. ET = Julia. Stålmannen = Jag

14. För söta måste jag säga, matchande tröjor och allt!

15. Här matchade det ju också! THE DARK TEAM yeah

16. ok

17. ok

18. NOM NOM NOM NOM NOM NOM NOM

19. något snygga

20. kul

21. Trodde först att du påstod att det där var carbonara jag ba eeeeehhh.

WOWO1

2011-04-23 @ 23:04:42
URL: http://unicornia.blogg.se/
Postat av: ludvig

starbucks<3 åh vad england ser fint ut. Avundsjuk till tusen!

2011-04-24 @ 16:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0