London dag 4

Vi vaknade och var glada och pepp eftersom att vi idag skulle åka på en buss-sightseeing-tur!
På väg till hållplatsen gick vi förbi dessa hus. Så himla mycket trevligare med lite färg.
Såhär såg vi ut, Linnéa hade nästan bara nya kläder<3 Dock var det rätt varmt.
Tittut.
Sen satt vi på bussen med öppet tak och vi var lite överexalterade. Här är St Paul's Cathedral.
Den var väldigt vacker.
Och ganska så stor, hehe.
Här åker vi på London Bridge och tittar på tjusiga Tower Bridge.
Här skymtas Southwark Cathedral. Där antingen döpte eller gifte sig (kommer inte ihåg vad) Shakespeare's bror, så tror jag det var i alla fall.
Tower Bridge!
Utsikt från Tower Bridge. Massa coola byggnader.
Det här har varit ett gammalt fängelse där massa kända brottslingar har suttit.
Det där är (eller var) en skola som Daniel Radcliffe har gått på!
London Eye.
Jag!
Big Ben!
Jag trodde att det bara var själva tornet som är Big Ben men det är ju en hel kyrka. Den är också rätt stor...
Vi filmade också lite, så det kan komma upp en liten film om alla fina byggnader.
Åkte förbli massa fina parker man bara ville leva livet i!
Michael Jackson's favorithotell när han var i London. Ungefär 80 000 kronor natten, yes det tar vi!
Green park. Det är där slottet också ligger.
Ett gammalt hotell där Charlie Chaplin en gång har jobbat.
Vi hoppade av vid Oxford Street för shopping! Här gick vi igenom någon fullproppad park där sommaren hade kommit.
Det blev så varmt (ungefär 25+ i skuggan) så jag var tvungen att ta av mina strumpbyxor, men inte mig emot!
Denna underbara affär hittade vi ganska snabbt. Men det tog ett tag att gå igenom allt, fyra våningar tog ungefär två och en halv timme.
Besökte även Topshop, som var dubbelt så stort ungefär. Här tar vi en fika paus inomhus för att det verkligen var för varmt ute. Citroncupcake!
Sen gick vi på sju våningar stora Hamleys Toy Store. Det var extremt. Här är ett underbart dockskåp jag gärna skulle ha i mitt rum.
Där kunde man även köpa allas trollstavar i Harry Potter. Linnéa dog lite och jag dog lite för Tildes skull.
Kunde även köpa schackspelet i första boken/filmen.
Och kvasten. Dålig bild men det var den enda jag tog.
Sen blev det kväll och då tog vi tunnelbanan till Notting Hill gate och precis bredvid hittade vi en fransk, organisk och megamysig restaurang med gudomlig mat!
Jag åt någon slags rostbiff toast men pesto och parmesan, dog lite.
Sen åt vi riktigt lyxiga efterrätter! Vet inte riktigt var det här var men gott var det i alla fall!
Rekommenderar verkligen denna restaurang, kommer tyvärr inte ihåg namnet men som sagt, ligger precis bredvid Notting Hill gate.

Det var sista riktiga dagen i London, dag 5 reste vi bara hem men den får ändå ett inlägg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vet du vad stavarna kostade ungefär? :D:D:D

2011-04-26 @ 16:33:37
Postat av: Linnéa

Nä, Shakespears bror begravdes i Southwark katedralen :P

2011-04-26 @ 19:19:39
Postat av: Liv

Södra latins gymnasium, ES med bild och form inriktning, i ala fall hoppas jag det :)

Förresten har jag ochså sett tower bridge haha.. bisous!

2011-04-28 @ 08:55:34
URL: http://liveliness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0