mamma.

Min mamma fyllde år för ett tag sedan, då tänkte jag skriva detta inlägg men glömde helt enkelt bort. 

Min mamma är den bästa. Man kan alltid skrapa över den äckliga maten till hennes tallrik. Hon nöjer sig med de halvt uppätna bullarna. Min mamma tycker inte om att städa. Enligt min mamma blir allt bra med helosansalva. Hon kommer från Göteborg. Hon har padlat kanot genom Canada. Min mamma har självfall. Hon älskar att läsa deckare men inte att titta på dem. Min mamma säger att hennes döttrar är det bästa hon har. Min mamma önskar sig teckningar i födelsedagspresent. Hon dricker rött vin på helgerna. Min mamma nynnar. Min mamma äter endast fil och müssli till frukost. När man inte kan sova mumlar min mamma "kan du inte sova? kom och kryp ner här" och så gör man det och så somnar man på en gång. Min mamma kramas mycket. Hon var ungdom på sjuttiotalet - hur fint? Min mamma läser alltid tidningen lite för länge och kommer därför lite sent till jobbet. Hon hatar skitsnack. Min mamma skrattar jättehögt när hon ser på teve (tilde kan bekräfta) När hon kollar på teve blir det oftast Så ska det låta eller Dobidoo. Min mamma har smilgropar. Min mamma älskar charterresor. Min mamma längtar till pensionen. Hon äter äpplen i ett nafs. Min mamma var med i scouterna när hon var liten. Hon sjunger alt-stämman och lägger sig alltid i mina pianoläxor. Puss på dig mamma, jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Puss min älskling!

Kram Mamma

2011-04-07 @ 20:23:04
Postat av: tilde

körsbäret "tv-skrattarn" landström

2011-04-07 @ 22:19:19
URL: http://unicornia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Helt klockrent Linnea! Jag skrattade högt och ibland liksom högg det till i hjärtat på ett bra sätt. Vi är lyckligt lottade.

2011-04-12 @ 00:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0