Tillsammans är vi olika.

Som jag har berättat, så har jag sjungit för full hals måndag och tisdag. Nämnligen för att jag varit med i en föreställning - Tillsammans är vi olika - som är en del av projektet Tur och Retur som handlar om mångfald, utanförskap och främlingsfientlighet.
Tjejerna från Tillsammansgänget var där plus massvis med andra människor, men här är de jag mest hängde med:
Linnéa, Frida och Lovisa. Mina fina Tillsammansflickor.
Filip, trevlig pojke från Lovisas musikklass i Piteå.
Ingela, megacool artonåring från estet.
Claudine, jättegullig tjej som kom till Sverige för två år sedan, och pratar flytande svenska, helt sjukt. Dess utom ryser man lite av hennes röst.
Föreställningen innehöll inte bara sång och musik. Små föreläsningar hölls och filmer spelades upp. Magnus Ekelund spelade, då blev jag lite värm i hjärtat. Både stora och små körer sjöng också så dessa bilder innehåller långt ifrån hela föreställningen för de togs under repet. Klicka här så hör du en liten radiosändning från gårdagen.
Himla bra projekt, det känns som att man bidrar med någonting bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0