abisko.

Jag var ju i fjällen några dagar och jobbade med pappa. Det såg lite ut såhär.
Linneor! Åh det bara kryllade av dem, alldeles fantastiskt.
Vi promenerade till abisko canyon där vattnet är alldeles grönt och lever som vilken själ som helst.
Och så jobbades det. Här har vi min far biologen som jag och sofia brukar kalla honom. Eftersom träden var uppätna (som var anledningen till vår tillvaro i fjällen) var det som att vi kommit till hösten, och kallt var det.
När arbetet var slut åkte vi över till den norska sidan vilket jag var väldigt pepp på eftersom jag aldrig tidigare varit i norge. Blev dock en smula besviken på narvik som hade vanliga affärer och var ganska smutsigt. Tror att naturen runt omkring skulle varit mer uppskattat. Men nu har jag varit i norge i alla fall!
Det är något med fjällen alltså. 
På hemvägen tog vi en glass vid älgfarmen och satte oss sen i bilen hem mot luleå och nickade och hmade till elsas sommarprat.
Jag har insett är jag blivit frälst av fjällen, efter att jag varit i saltoluokta också. Trivs så oerhört bra i naturen och som sagt, svenska däggdjur/skogsdjur/rovdjur är kanske det bästa som finns. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0