turné - tillsammans är vi olika.

noll sex fyrtiofem rullade bussen mot kalix med sju trötta musik spetselever och en trött musiklärare. (och ja det är bara mobilbilder, har blivit så bekväm av mig).
körde direkt till skolan där vi skulle vara med och hålla i körworkshop i några timmar. efter det tog vi vårt pick och pack till hotellet och pustade ut i några timmar. jag bodde med världens bästa tjej.
second handade lite.
dag två var det föreställningar i princip hela dagen. 
dag tre. åh hotellet var värsta fint och flådigt och jag kände mig viktig.
det fanns tid till att försöka plugga. gick sådär.
vid lunch drog vi vidare till gällivare. kisspaus i skogen. 
filip skapar djup konst.
kom fram till staden och dundret där vi skulle bo i egna lägenheter. vädret var magiskt.
tittade på utsikten.
ja ni förstår själva varför.
soundcheck.
vi sov helt okej i hotellakan. 
sista dagen var konstig och jobbig men det var ju hur som helst kanelbullens dag och därför var det obligatoriskt att gå på alla tiders café. jag drack efterlängtad latte och åt den absolut godaste bullen jag ätit i mitt liv. och hade stilig bordskamrat på köpet.
älsklingar! och så har vi ju trisha i gult, så fin människa.

annat som inte fastnade på bild:
allsång i bussen med rihanna, jespers gandalfdans, P-A's kvällskörning från kvällsgenrep med minst ett varv extra i varje rondell, alla söta körtjejer, min feber, hotellfrukostarna, diddleys roande sömn i bussen, den överväldigande känslan på fix you under sista föreställningen, allt med musikerna, monicas leende, ingelas engagemang, ljudteknikernas talang som gör att man sjugner dubbelt så bra, zanyar och trishas styrka och så mycket mycket mer. 
på riktigt människor, ni är bäst. varför gör vi inte det här jämt?

Kommentarer
Postat av: Filip

Jamen please let us göra det här hela tiden. Tack på förhand. Hejdå.

Svar: jomen anaj
Linnea

2012-10-10 @ 17:51:33
URL: http://filiplu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0