kulturtantdagen.

en sak som jag, denise och stina har gemensamt (förutom det brinnande intresset för feminism) så är det kulturtanter. alla typer, alla varianter. de är våra stora idoler i livet. därför bestämde vi oss för att ha en kulturtantdag då vi helt enkelt lever som en kulturtant, här kommer den.
regn, det perfekta vädret för kultur. lyssnade på kulturnytt vid frukosten och monica zetterlund på bussen.
hjälpte stina att sätta upp kulturtantknuten med en penna. 
i skolan visades dansföreställning.
efter det bar det av till kulturens hus. jag läste artikeln om lena nyman (igen) i DN kulturdel. 
efter någon timme gick jag ner till kulturcaféet för att fika med hippie-kulturtant och kyrk-kulturtant. efter en stund kom en farbror fram till oss och var virrig och berättade om sitt liv och sa åt oss att ha roligt och resa till australien och det lovade vi att vi skulle göra.
dagens sista kulturinsats var att gå på kulturskolans uppsättning av ett sceniskt musikpoem, så bra. fler bilder kommer imorgon. 
det var den kulturtantdagen. 

Kommentarer
Postat av: Agnus

NI är mina idoler <3 Blev så himla glad av skriken från andra sidan gatan. Var så nära att ändra min insikt om att stanna hemma, duscha, äta middag vila och inte gå på föreställningen när jag såg er. Hade varit så fett!

Svar: <3
Linnea

2013-04-29 @ 21:22:07
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0