♀ åttonde mars ♀

ja, det är ju faktiskt lite skamligt att jag inte bloggade på självaste kvinnodagen så då kan jag ju berätta vad jag gjorde.
på bussen till skolan lyssnade jag på girlpower-listan och mimade who run the world? girls, girls!
första lektionen var estetisk kommunikation och det var kul som det brukar vara. åt lunch med några älsklingsfeminister! träffade andra älsklingsfeminister som satte upp flygblad och liknande över hela skolan mmmm älskar er. på svenskan läste jag å alla kära systrar och den är SÅ BÄST orkar inte. sen mötte jag en av mina allra käraste kvinns, mamma. i solskenet gick vi för att fixa nya pass medan vi pratade vi om hennes sjuttiotal och sjöng tillsammans ååå tjejer, ååå tjejer, vi måste höja våra röster för att höras! fick en femtiolapp och köpte världens bästa middag (pucko, risifrutti och snickers <3) och begav mig tillbaka till skolan igen där jag retweetade massa femitweets och väntade på genrep inför en dag för flicka som bästa julia anordnat som projektarbete. jag och paulina sjöng och spelade igenom våra akustiska versioner av allt som är ditt, shake it out och girls just wanna have fun samt tittade på alla andra sjukt duktiga framträdanden. 
sen bar det av till det ljusblå huset på smedjegatan där jag för första gången fick träffa hela tanzania-gruppen. vi lekte och pratade och fikade och hade allmänt mys. 
framåt kvällen började det droppa in mer folk eftersom det var dags för ungdomsgudstjänst! åh det var så bäst med lovsång och anton björkman-predikan och ännu mer fika. 
åkte hem med nattbussen och somnade med ett hopp om att patriarkatet en dag kommer krossas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0