trötta spår av tid som går, vi kommer kanske aldrig hem. tysta samtal brustna sår, du beter dig som om det aldrig hänt. kaffet kokar tvätten hängs men inuti så skriker vi så falskt, på varann.

det är söndag och jag äter ostbågar + chokladpraliner.
har typ aldrig varit så här ledig någon gång tror jag. gör ingenting av tiden och det är fantastiskt.
mamma citerar facebook, skrattar högt och sjunger med till så ska det låta och snart börjar blå ögon. 
och sen visas återträffen. 
alla gör misstag, däribland svt men jag älskar svt ändå.
kommer alltid älska svt. 
sofia rensar bland gamla grejer och hittar hunkbilder på pappa. 
jag är lillasystrig, trotsig och uppmärksamhetskrävande och jävlig och underbar.
det är svårt att tro men min familj är riktiga fjällmänniskor i grunden, från början. 
tredje gången mamma och pappa träffades så firade de nyår i sarek (?) tror jag. 
det kanske är därför jag trivs så bra där. 
äh man borde kanske bara flytta till fjällen, i fjällen finns inga världsliga bekymmer. 
tror jag. 
vill åka på gatsby-fest i sthlm. herregud. kolla upp eventet. 
januari börjar kännas påtagligt, än så länge har jag inte ledsnat på mörkret men det kanske kommer.
jag njuter av det. och av kylan.
men det kommer jag väl ångra att jag skrev. 
igår åt jag så mycket torkade aprikoser att jag fick jätteont i magen. vid middagen låtsades vi att jag var en höggravid människa, det var roligt. 
vi äter familjemiddagar varje dag. 
vi äter aldrig familjemiddagar egentligen. 
det är ganska skönt på ett sätt men också sorgligt, jag tror verkligen på middagar. 
tror att det gör något med relationer, det känns så mycket mer enhetligt. 
visst skrev jag att jag fått en mixer? den är ljuvlig och praktisk.
klarade teoriprovet! uppkörningen är kvar och jag kan inte säkerhetskontrollen :(
tror jag ska börja simma. och dansa ragga/house för det verkar vara så fruktansvärt roligt. 
oj det var inte meningen att här inlägget skulle bli ett sånt här slags inlägg. 
well well.
jag tänker på stockholm och göteborg. lite för mycket och lite för drömskt. 
 
herregud, imorgon måste jag se till att träffa folk.
(såhär kan det ju inte fortsätta).
tre bra låtar:
dad told me - hello saferide (sorglig).
jump - linn ögren (vacker som fan).
buffalo - mountain man (perfekt till frukosten)

Kommentarer
Postat av: Anonym

din blogg gör mig glad och låtarna du rekommenderar är on point!

Svar: åh wow thank u stranger <3
Linnea

2015-01-08 @ 00:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0