feminism och sånt.

ja. på senaste tiden har jag tänkt väldigt mycket på just feminism och blivit oerhört inspirerad. kan väl börja med att säga att jag är feminist (vilket är helt självklart, jag borde inte ens behöva säga det. alla som vill att det ska vara jämställt mellan det manliga och det kvinnliga könet är ju feminister, egentligen). det som är så erhört bra är att jag också har massa kompisar som också är engagerade, fantastiskt.
tänkte skriva lite punkter om sånt som inspirerar/händer/informerar just nu.
 
♀ i vår/sommar har jag varit på två jämställdshetutbildningar som inte bara har handlat om feminism utan också om diskriminering mot exempelvis homosexuella, personer med funktionshinder, invandrare osv. mycket inspirerande.
♀ imorgon ska jag tillsammans med lovisa och filip (som också varit med på utbildningarna) sjunga och spela några låtar på RFSU i luleås årsmöte på café lina. egentligen så håller ju RFSU mest på med sexuella rättigheter osv men jag tänker att det hänger ihop lite grann. oftast brukar det vara så att de som tycker att en ska få älska (med) vem man vill också tycker att män och kvinnor ska ha samma rättigheter. hur som helst så blir det roligt att sjunga för någonting bra. plus att vi får gratis fika.
♀ jag har blivit inbjuden till facebooks bästa grupp av mina bästa femivänner. där läggs det upp allt ifrån såna här fantastiska bilder till såna här knäppa texter. obs obs vi är inte bara tjejer i gruppen. åter igen, män kan (borde) också vara feminister!
♀ spelningslitan ☆GIRLPOWER☆ på spotify!
♀ boken bitterfittan av maria sveland som jag fått av min syster! vill börja läsa nu nu nu.
♀ på söndag är det femipyssel med några från femigruppen och det kommer bli såååå roligt!
 
ja, det var det ungefär. vill bara tillägga för säkerhetsskull om någon tagit illa upp att jag inte är en manshatare, det är inte samma sak. jag älskar killar, jag attraheras av killar och har flera manliga vänner. jag försöker se människor som individer, inte som kön.

Kommentarer
Postat av: Annette Le Blanc

men bäst bara!

Svar: åh älskling var jätterädd för att någon skulle ba NÄÄÄÄ SÅ ÄR DET INTE och framför allt någon i typ systrar, förenen eder! du vet
Linnea

2012-08-30 @ 16:02:44
URL: http://orda.blogg.se/
Postat av: filip

Så himla bra skrivet jag tror att jag hade velat skriva det själv. Jag tror att jag tycker att sånt här är jättejätteviktigt också och bra och jag tror att jag börjar bli feminist eller är eller vill kalla mig.

Men Linnea för bövelen du som gått mångfaldsutbildning vet väl att det inte heter funktionshinder utan funktionsnedsättning?! Pöss & gull.

Svar: tack så mycket, blir ju nästan lite generad. haha ojdå ja det var fel av mig där. URSÄKTA! pöss och gull tillbaka.
Linnea

2012-08-30 @ 22:01:34
URL: http://filiplu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0