kom-ihåg-listan.

för ett tag sedan skrev jag lista i min anteckningsbok om sådant jag måste komma ihåg när livet bara rusar iväg eller när självförtroendet av någon anledning spårlöst försvinner. läste upp den för mamma som ba "lägg upp på bloggen" så ja, här är den. visst, ni kanske inte kan ta åt er av allt pga den är skriven till mig själv men några påståenden kanske kan hjälpa och påminna.

linnea, kom ihåg!
- du har alltid råd med fika
- ju fler ljusslingor, desto bättre
- livet går alltid före skolan
- ha alltid frimärken i plånboken
- svensk film är bra för själen
- du har kommit in på musik spets
- världen är hur stor som helst
- ta chanser, säg ja
- säger magen nej, så är det nej
- städat är härligt
- det gör ingenting om du inte kan sova
- man får läsa böcker och skriva låtar om nätterna
- berlin finns
- paris finns
- london finns
- dublin finns
- new york finns
- vintern är lång men varar inte förevigt
- soul helar själen
- man får ringa in/stryka under i böcker
- ha alltid en pocket i väskan
- vänner förändras
- du förändras
- solen är världens (näst) största stjärna
- ibland räcker det med att lyssna
- träd producerar syre
- helosansalva och choklad hjälper
- tove jansson uppfann en hel värld
- under vattnet finns det bästa ljudet
- dina föräldrar har också varit unga
- skriv brev
- du kan vad du vill
- människor vill oftast bara väl
- fotografera
- alla fantastiska kvinnor har röda läppar
- tilltala människors namn
- vänta aldrig på att livet ska börja
 
applåd till dig som lyckats läsa ända hit utan att tröttna, godnattkyssar.

Kommentarer
Postat av: Amanda

gud. så. bra. behövde varenda punkt(utom musik spets-punkten som inte är så aktuell för mig men) så himla mycket! wow vad du är bra, Linnea.

mvh

en stressad och inför framtiden, nuet och livet oroad individ.

Svar: åh amanda. så bra att du fick glädje av den. och försök att inte stressa ihjäl dig kära du, det leder ingen vart, lovar.
Linnea

2012-12-06 @ 21:54:46
URL: http://ajonssons.blogg.se
Postat av: Josefin

alltså världens bästa lista. alla borde ha en sån att plocka fram när det behövs!

Svar: tack josefin! tips: skriv en egen
Linnea

2012-12-06 @ 21:59:44
URL: http://apelsinjos.blogspot.com
Postat av: elsa

Alltså åh. Tack för listan. Jag ligger för tillfället i sängen, kunde inte sova för att onda tankar bråkar i huvudet. Så fick jag för mig att titta igenom bloggar på mobilen och läste ditt inlägg. Tack tusen tack, nu känner jag fick pinsamt nog mycket bättre och tror kanske till och med att jag kan sova. Fint.

Svar: nämen så bra! glad att kunna hjälpa till.
Linnea

2012-12-06 @ 22:43:19
Postat av: lisen

Detta var nog det vettigaste jag läst på länge. Tänker göra mig själv en sådanhär lista, för att kunna titta på när livet känns trångt eller meningslöst. Tack, till dig men också till din kloka mamma. Du har förresten en väldigt fin blogg och nu även en ny läsare :) många kramar, ha det bra

Svar: åh tackar tackar blir så glad när du säger så. kramar.
Linnea

2012-12-06 @ 23:43:06
URL: http://medlisen.devote.se
Postat av: Filip

Hahah du är ju kung

Svar: eller drottning. men tack i alla fall poss poss
Linnea

2012-12-07 @ 00:37:17
URL: http://filiplu.blogg.se
Postat av: Anonym

hejsan, jag tänkte bara dela med mig av lite kunskap jag snubblade över för ett tag sen och det är denna kod:

.image {
width: 600px;
}

testa lägga till den längst ner i stilmallen och se om det fungerar, du kanske tycker det blir fint. puss

2012-12-07 @ 03:25:11
Postat av: Denise

det är det bästa jag läst. ÄLSKLING.

Svar: KÄRASTE tack tack tack love you
Linnea

2012-12-07 @ 09:18:07
URL: http://coloursoftheworld.blogg.se
Postat av: Anonym

så fint

Svar: <3
Linnea

2012-12-07 @ 16:36:58
Postat av: jennie

Men åhh, du då shnygggooo! <3

2012-12-08 @ 11:43:33
URL: http://jlofgren.blogg.se
Postat av: sofia

mamma tipsade. puss min syster i norr.

Svar: puss systeryster snart ses vi
Linnea

2012-12-09 @ 21:07:55
Postat av: Sandra Leone

Åh en så fin och tokbra lista. Det gick ju inte att tröttna jag läste den tre gånger för att den är så bra.

Svar: åh vad glad jag blir, tack fina du.
Linnea

2012-12-10 @ 17:39:53
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: ebba

assååå åh så bra lista!!!!! :*

Svar: tack så mycket!
Linnea

2012-12-13 @ 20:57:19
URL: http://crystalized.blogg.se
Postat av: Anonym

men vilken bra!! om du har skrivit fler så får du GÄRNA lägga upp dem!!!!!!

Svar: har inga fler än så länge men det kanske blir snart!
Linnea

2012-12-17 @ 17:43:19
Postat av: Fanny

Världens bästa lista. Ärligt. Har ingen aning om hur jag tog mig hit, men den här listan fick mig verkligen att stanna upp. Tack. Behöver en exakt likadan.

Svar: <3
Linnea

2012-12-18 @ 20:31:52
URL: http://faannyberglund.blogg.se
Postat av: Agnes

Dör jag-har-världens-mest-magnifika-kompis-linnéa-döden. Det känns som att visdomen/ord var typ oändlig. PUSS.

Svar: <3333
Linnea

2012-12-27 @ 00:16:57
Postat av: denise

läser listan igen och dör pga du är bäst

Svar: så mkt love till dig darling du är typ min förebild i livet
Linnea

2013-01-14 @ 11:47:10
Postat av: Linnea

linnea den här listan är SÅ bra, verkligen

Svar: eller hur, puss
Linnea

2013-09-01 @ 17:13:49
URL: http://lineamaria.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0